Ministerstvo zdravotnictví připravuje společně s Úřadem vlády kampaň o COVID-19, která začne ještě před Vánocemi. Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) řekl, že bude natočeno video a kampaň bude souviset i s vakcínou, která by měla do Česka dorazit možná už 26. prosince. Původní zakázku na kampaň resort zrušil kvůli změně celkové strategie.
„Je snaha ve spolupráci s Úřadem vlády připravit první video už kolem Vánoc tak, aby to bylo spojeno i s tou vakcinací, protože to považujeme za naprosto zásadní," uvedl Blatný. Není podle něj možné tuto kampaň udělat dříve, než bude vakcína schválena Evropskou agenturou pro léčivé přípravky (EMA) a Evropskou komisí.
Inzerát na vakcínu je podle Babiše katastrofa. Blatný si má sehnat lepší marketéry
Inzerát ministerstva zdravotnictví na vakcínu proti koronaviru zkritizoval i premiér Andrej Babiš (ANO). Označil ho doslova za katastrofální. Vzkázal ministru zdravotnictví Janu Blatnému (za ANO), aby si sehnal lepší marketéry.
Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru a zejména tématu očkování kritizovala ministerstvo opozice i někteří odborníci. Kampaň měla podle nich dávno začít a je třeba se zaměřit i na vyvracení dezinformací. Některé reklamní agentury už samy nabídly ministerstvu své nápady na vizuály kampaně.
„Rozhodli jsme se zakázku na kampaň ke COVID-19 zrušit z důvodu změny celkové strategie. Na obsahu jsme začali spolupracovat s vládou, která naváže spolupráci se skupinou předních komunikačních agentur sdružených pod AKA, APRA a dalšími," uvádí resort na Twitteru a dodává, že tito odborníci oslovili vládu s tím, že dodají obsah kampaně v rámci dobrovolné pomoci. „Plánovaný rozpočet tak bude alokován na nákup mediálního prostoru pro tuto kampaň, jejíž start plánujeme na druhou polovinu ledna,“ dodalo ministerstvo v následujícím Tweetu.
Rozhodli jsme se zakázku na kampaň ke covid-19 zrušit z důvodu změny celkové strategie. Na obsahu jsme začali spolupracovat se @strakovka, která naváže spolupráci se skupinou předních komunikačních agentur sdružených pod AKA, @APRA_Prague a dalšími.
— Ministerstvo zdravotnictví (@ZdravkoOnline) December 18, 2020
„Agentury i jednotlivci pracují bez jakékoli vyhlídky na finanční odměnu. Věří v to, že čím dříve se lidé proočkují, tím dříve se země vrátí ‚do normálu‘, ve kterém bude možné dobře žít a samozřejmě i podnikat,“ informoval dnes o iniciativě týdeník Marketing & Media na svém webu.
„Poslední kapkou byla myšlenka ministerstva zdravotnictví, že očkování bude propagovat vyvracením dezinformací. Jsem přesvědčen, že je to špatný přístup, že není potřeba přesvědčovat zaryté odpůrce, ale asi čtvrtinu populace, která nemá s běžnou vakcinací problém, jen se ztrácí v mediální záplavě a v často protichůdných názorech odborníků,“ uvedl Eduard Piňos z agentury Optimist. Nyní iniciativa jedná i s vládou. Kampaň by se měla zaměřit na většinu společnosti, ale především na nerozhodnuté.
Dodavatele velké kampaně, na kterou dostalo peníze od vlády, ministerstvo nyní hledá. Podle zadání k veřejné zakázce by měla začít v polovině ledna, skončí na konci února. Pilíři komunikace mají být atraktivní vizuální podoba, důvěryhodnost a konzistentní informace. Kampaň se zaměří na různé formy sdělení, od tištěných po půlminutová videa, i na různé věkové skupiny.
Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), který ho označil za katastrofu.