Češi milují české potraviny. Průzkum řetězce PENNY ukázal, že až 60 % zákazníků při nákupu preferuje produkty domácího původu. Pro ženy je hlavním motivem udržitelnost, pro muže národní hrdost. Nejvíce se nakupuje české pečivo, mléko a pivo – zejména v regionech mimo Prahu.
Patrioti i ekologové: Češi chtějí nakupovat hezky česky
Nakupovat hezky česky – to není jen prázdné heslo. Podle aktuálního průzkumu řetězce PENNY považuje až 60 % zákazníků původ potravin z Česka za klíčové kritérium. Preference domácích produktů se navíc s věkem zvyšují – zatímco mezi mladými od 18 do 26 let český původ upřednostňuje 47 % respondentů, u lidí v předdůchodovém věku je to už 70 %.
Motivace: důvěra, ekologie i národní hrdost
Z výzkumu agentury Ipsos vyplynulo, že Češi důvěřují lokálním výrobcům – tento faktor uvedlo 63 % dotázaných. Pro 60 % spotřebitelů je pak rozhodující touha podpořit české zemědělce a domácí ekonomiku. Zatímco ženy kladou důraz na ekologii a udržitelnost, muži přistupují k volbě českých produktů jako k projevu patriotismu.
Pečivo, mléko, pivo. Češi vědí, co je dobré
Největší důvěru mají čeští zákazníci k domácímu pečivu (70 %), mléku (53 %), pivu (51 %) a vejcím (48 %). Naopak u slazených nápojů (7 %) lidé častěji sáhnou po zahraniční nabídce.
Regionální hrdost sílí
Původ potravin výrazně řeší obyvatelé mimo hlavní město. Nejvíce patriotů najdeme ve Zlínském a Moravskoslezském kraji, kde 71 % obyvatel preferuje české výrobky. Naproti tomu Pražané vykazují nižší zájem – pouze 48 % z nich upřednostňuje domácí zboží.
PENNY jako lokální partner
Řetězec PENNY, který v Česku provozuje přes 430 prodejen, se systematicky orientuje na podporu českých výrobců. V menších městech a obcích buduje dlouhodobé vztahy a důvěru se zákazníky. „Podporovat české producenty je pro nás přirozené – bereme to jako poděkování za důvěru, kterou v nás zákazníci vkládají,“ uvedl generální ředitel Florian Naegele.
Nejen potraviny: PENNY podporuje i český sport
Podpora českého původu se netýká jen regálů. PENNY je také silným partnerem českého sportu – od organizace závodů Běhej lesy, přes spolupráci s Českou obcí sokolskou, až po generální partnerství Fotbalové asociace ČR.