Pilot pákistánského letadla, které se minulý týden zřítilo v Karáčí, při prvním pokusu o přistání kontrolní věži neoznámil, že mu nejde vysunout podvozek. Třikrát pak narazil do ranveje, než stroj zvedl a při druhém pokusu o přistání havaroval. Podrobnosti z posledních chvil před neštěstím zveřejnila pákistánská vláda,
Airbus A-320, který letěl do Karáčí z Láhauru, se zřítil minulý pátek jen zhruba 1,5 kilometru od ranveje. Při nehodě zemřelo 97 lidí; dva pasažéři neštěstí přežili.
Pilot se poprvé pokusil přistát na letišti v pákistánském velkoměstě, neoznámil však nefunkční podvozek. Třikrát se při tomto pokusu dotkl motory ranveje. „Nebyl ve správné výšce... Kontrolní věž mu řekla: ‚Nejste ve vyžadované výšce, snižte svou výšku,‘“ uvedl pákistánský ministr pro civilní letectví, podle kterého pilot na toto odpověděl, že „to zvládne“.
U pákistánského Karáčí spadlo civilní letadlo. Nehodu přežili dva z 99 lidí
U pákistánského Karáčí v pátek spadlo civilní letadlo. Podle pákistánské letecké společnosti PIA v něm bylo 91 cestujících a 8 členů posádky. Stroj se zřítil v blízkosti obydlené oblasti. Podle zpravodajských agentur přežili nehodu dva lidé.
Pilot pak sdělil kontrolní věži několik vteřin před pádem, že ani jeden z motorů nefunguje a že má problém udržet výšku. Očekává se proto, že vyšetřovatelé zkontrolují, zda motory byly při nárazech poškozeny. Ve spodní části motoru se nachází klíčové komponenty, poznamenala agentura Reuters.
Bezpečnostní experti upozorňují, že na vyhodnocení důvodu páteční nehody je příliš brzy. Zdůrazňují, že většina leteckých neštěstí je výsledkem souhry různých faktorů.