Poznali byste ji od skutečné modelky? Aitanu stvořila umělá inteligence a vydělává víc než vy

Má růžové vlasy, ráda chodí do fitka, sleduje ji přes 200 tisíc lidí na Instagramu, vydělává měsíčně statisíce korun a… Není skutečná. Modelce Aitaně Lópezové totiž vdechla život umělá inteligence. S nápadem na AI influencerku přišla španělská agentura The Clueless, která podle svých slov už „měla dost lidí s velkým egem“. Rozhodla se místo toho pracovat s modelkou, jež si vytvořila k obrazu svému. Z Aitany se stal tak velký fenomén, že se autoři rozhodli za pomoci umělé inteligence vytvořit novou „kolegyni“.

„Aitana Lopezová je silná, nezávislá a velkorysá žena, vždy ochotná pomáhat druhým. S odvahou čelí výzvám a bez zábran vyjadřuje svůj názor. Ve znamení štíra vyzdvihuje svou lásku k videohrám a oddanost zdravému životnímu stylu,“ popisuje umělou inteligencí vytvořenou 25letou modelku agentura The Clueless. Podle svých slov chtěla přijít na trh s takovou slečnou, s níž by neváhali spolupracovat na projektech a zároveň se dokáže zalíbit svými koníčky současné mladé generaci na sociálních sítích.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: V OpenAI má růst nadlidská umělá inteligence. Vyřeší úlohy, ke kterým nedostane data

Dle všeho se to autorům nápadu podařilo – v době psaní článku sleduje Aitanu přes 200 tisíc lidí na Instagramu, své fanoušky má také na platformě Fanvue, kde se ukazuje na peprnějších snímcích. Zatímco na hlavním účtu zveřejňuje především modelingové fotky a selfie, v instagramových videích se chlubí procházkami po nočním Madridu, cvičením ve fitku nebo popíjením koktejlů.

To vše je nicméně dílo agentury, která využívá různé AI nástroje či Photoshop k vygenerování fotografií a dokreslila tak Aitaně život úspěšné modelky. Jinými slovy nic z toho, co uživatelé sociálních sítí vidí, není skutečné.

Jak se ale zdá, to ničemu nevadí. Přinejmenším z hlediska výdělků si barcelonští tvůrci nemohou rozhodně stěžovat – falešná modelka jim měsíčně vydělá až 11 tisíc dolarů (v přepočtu zhruba 248 tisíc korun). Nemalou výhodou je podle zakladatele agentury Rubeña Cruze také fakt, že se s Aitanou zkrátka pracuje lépe než se skutečnými lidmi. Neodmlouvá, ostatně nemá ani jak. Jde jen o sérii vygenerovaných fotek s umělým příběhem.

„Uvědomili jsme si, že mnoho projektů jsme museli odložit nebo rovnou zrušit kvůli problémům, které jsme nemohli ovlivnit. Často byl na vině influencer nebo modelka. Aitanu jsme stvořili proto, abychom se lépe uživili a nebyli závislí na jiných lidech, kteří mají velké ego a manýry nebo si chtějí vydělat spoustu peněz prostým pózováním,“ řekl v rozhovoru pro web Euronews. Poznamenal, že její osobnost reflektuje vlastnosti, po kterých uživatelé sociálních sítí koukají nejčastěji.

Agentura má ve svých řadách ještě jednu umělou influencerku, vystupující pod jménem Maia Lima. Ta se „narodila“ teprve před několika měsíci a prozatím zaujala přes deset tisíc sledujících na Instagramu.

„Je to mladá, plachá a nevinná argentinská dívka. Užívá si nezávislosti bez citových vazeb, což dává najevo svou bisexuální orientací. Ve znamení střelce je vášnivou milovnicí fotbalu, fotografování a cestování,“ popisuje agentura svou bělovlasou modelku vygenerovanou umělou inteligencí.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Má umělá inteligence místo v českém školství? Zeptali jsme se expertů, jakým způsobem je možné integrovat AI do vzdělávacího systému.

Tagy: