
Kovanda o chybě na e-shopu Reeboku
Značka Reebok se k víkendovému přešlapu, kdy chybně nastavené měny v e-shopu zákazníkům rázem zlevnily zboží z několika tisíc na desítky korun, měla postavit gentlemansky a objednávky poslat. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda. Podle něj by na tom získala daleko víc než tím, že objednávky zruší a zákazníkům pošle desetiprocentní slevu, jak se stalo.
Místo toho, aby Reebok přiznal chybu a lidem rozeslal jejich objednávky i se značnou ztrátou, rozhodl se víkendový nákup stornovat. „Děkujeme vám za objednávku u značky Reebok. Je nám však velice líto, že Vás musíme informovat o tom, že Vaše objednávka byla zrušena kvůli technické chybě během procesu objednávání,“ píše se ve zprávě zákazníkům.
ČTĚTE TAKÉ: Dodají zboží za hubičku? Reebok je na hraně, říká expertka. Cestou může být i humor
Firma se za chybu omluvila. A pokud platba už proběhla, peníze vrátí v rozmezí pěti a sedmi dní, podle toho, přes jakou banku či platební systém zákazník platil.
To však podle Kovandy není rozumný krok. „Reputační újma značky bude značná,“ zdůraznil. Lidé jsou podle něj rozlícení, neboť se namlsali výhodným nákupem.
„Myslím, že Reebok měl zůstat u toho, že by přiznal chybu, ale už to těm zákazníkům nechal a budoval si s nimi dlouhodobý vztah,“ vysvětlil Kovanda.
Připomněl, že co se týče sportovní obuvi, konkurence je velká a dá se očekávat, že zákazníci tak dají příště přednost jiné značce. „Oni ty zákazníky naštvou a ukážou určitou nekompetenci v tom, že si ani na svém webu neumí dobře nastavit ceny svých výrobků,“ poznamenal.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: On-line nákupy levné módy z Číny? Oblečení nám dokáže obrátit život naruby, říká návrhářka