CNN Prima News zboží

zboží

Výpis příspěvků ke štítku „zboží“

Makro stahuje sýr s bakteriemi, Penny alkohol kvůli úlomkům skla. Vady našly i Datart a IKEA

Obchodní řetězce Penny Market a Makro varují své zákazníky před některými produkty. Z regálů na pobočkách Makra zmizel například plátkový sýr raclette značky Jean Perrin, a to kvůli bakterii E. coli, pozor by si lidé měli dát i na zakoupené sójové výrobky. Hned několik produktů stáhl i řetězec Penny, například vodku a rum, v nichž se mohou objevit úlomky skla. Sportovní řetězec Decathlon pak už nenabízí sněžnice Quechua kvůli závadě na konstrukci. Informuje o tom portál Kupi.cz.

Jak inovace mění pravidla hry v maloobchodu? Zjistěte to na Retail Summitu 2025

Nakupování už dávno není jen o plných regálech a frontách u pokladen. Virtuální asistentky v mobilních aplikacích pomáhají s výběrem kosmetiky, zatímco samoobslužné prodejny s umělou inteligencí hlídají, aby zákazníci nezapomněli namarkovat zboží. Elektronické cenovky zase zajišťují, že zaplatíte vždy tu správnou cenu. Podle Jana Patery ze společnosti Blue Events, která organizuje Retail Summit – největší konferenci o maloobchodu v Česku, se letos obchodníci budou předhánět v inovacích. „Půjde ale o to, kdo se lépe trefí do srdce zákazníka,“ říká Patera. Letošní Retail Summit proběhne v Praze na konci března.

IKEA stahuje lampy a světelné řetězy, hrozí zranění proudem. Lidé je mají přestat používat

Nábytkářský řetězec IKEA stahuje z prodeje některé šarže venkovních světelných řetězů a lamp ze sérií Ledljus, Sommarlanke, Strala a Svartra. Kvůli výrobní vadě u nich hrozí riziko úrazu elektrickým proudem. Zákazníci, kteří si tyto výrobky koupili, by je proto měli ihned přestat používat. Současně by je měli vrátit do jakéhokoliv obchodního domu IKEA, kde za ně dostanou zpátky peníze v plné výši a nemusí ani předložit doklad o nákupu, uvedl prodejce v tiskové zprávě.

Obchodníci často „čarují“ se slevami. Expertka radí, na které matoucí techniky si dát pozor

Obchodníci často neuvádějí nejnižší cenu za posledních 30 dní, upozornila ve vysílání CNN Prima NEWS právní expertka společnosti dTest Lucie Kejharová a dodala, že dochází i k dalším prohřeškům. Prodejci mají přitom od loňského roku povinnost tyto údaje o slevách uvést na cenovkách. Expertka mimo jiné poradila, jak se tomuto „čarování s čísly“ vyvarovat.

Brašnářství Tlustý údajně hrozí krach, znovu. Šéf společnosti viní mediální tlak

Když společnost Brašnářství Tlustý v čele s Ivanem Petrůvem před týdnem prohlásila, že se ocitla ve finančních problémech a hrozí jí krach, zákazníci se spojili a začali objednávat. Výzva také zněla „nakupte dnes, ne zítra“. Později svá slova Petrův mírnil a dokonce přiznal, že chtěl více zakázek. Nyní se situace opakuje a firmě podle slov současného majitele opět hrozí krach. Tentokrát to prý zavinil mediální tlak a následný odliv zákazníků, kteří učinili objednávky na první výzvu. „Může nám to zlomit vaz,“ sdělil pro web e15.cz. Roman Tlustý, po němž je firma pojmenovaná, si v souvislosti s první výzvou myslí, že se jednalo o trik.

České řetězce stahují z trhu závadné kojenecké výživy. Určitě je nekonzumujte, varují experti

Aktualizováno

Slovenští hygienici v úterý oznámili, že ve dvou typech kojenecké výživy od českého výrobce Linea Nivnice zjistili nepovolené množství zbytků pesticidů. Regionální úřady hygieny přijímají opatření na stažení dotčených výrobků z trhu, oznámení bude vloženo také do evropského systému rychlého varování pro potraviny (RASFF), informoval úřad hlavního hygienika Slovenska. Generální ředitel společnosti Linea Nivnice Gabriel Slanicay uvedl, že firma bude ve spolupráci s odběrateli předmětné zboží stahovat z trhu. Z prodeje je stahují i české řetězce jako Albert, Billa, Penny či Makro.