Zaměstnanci Škoda Auto si stěžují na nedostatečně připravenou výrobu a funkčnost softwaru u nového modelu vozu Octavia. „Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová Octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň.“ Přesně takovou větu otiskli v dnešním vydání týdeníku Škodovácký odborář.
Poslední model octavie není podle zaměstnanců automobilky Škoda Auto dostatečně připravený pro sériovou výrobu. Zaměstnanci se potýkají s problematickým softwarem, odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, píše se dále v týdeníku, který vydávají tamní odbory Kovo MB.
U předchozí generace vozu bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové Octavie se to samé dělá 30 minut. „A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou. Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model Octavie třetí generace), ta však již byla ukončena,“ uvedl týdeník.
Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. „Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál,“ uvedl Škodovácký odborář.
Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou Octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq: „Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky.“
Škoda Auto přerušila v polovině května dodávky nové Octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.
Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456 900 korun u typu karoserie liftback. Je to o 6 000 korun více než u základního modelu končící generace. V nejlevnější základní specifikaci má vůz motor 1,0 TSI/81 kW s šestistupňovou manuální převodovkou.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.