Řeč je dar
Nejnovější příspěvky k tématu
Dětský mozek řídí sto svalů najednou. Když se řeč zasekne, pomůže logopedická školka
K tomu, aby člověk vydal hlásku, nebo dostal rovnou celou myšlenku z hlavy do pusy, musí jeho mozek rozpohybovat až sto svalů. Tahle práce se děje většinou automaticky a dětský mozek se ji učí postupně. Když však něco nefunguje, jak má, je třeba k učení pozvat odborníky.
Arnoštův velký den: Jak logopedická škola pomáhá dětem zvládnout první třídu
První třída je pro každé dítě velkým životním krokem. Pro děti s těžkými logopedickými vadami však může být běžná škola velkou překážkou. V Církevní logopedické škole Don Bosco se ale učí jinak – hravě, individuálně a s důrazem na radost z poznávání.
Logopedická pouť školky Don Bosco: Děti místo separace trénují řeč v hravém kolotoči
Koktavost, patlání, huhňavost i vývojová dysfázie. Problémy, které mohou dítě vyřadit z kolektivu, v Církevní mateřské škole logopedické Don Bosco zvládají hravou formou. Každodenní logopedický program pomáhá malým dětem rozmluvit se, posílit sebevědomí a připravit se na vstup do první třídy. Pokračuje náš logopedický seriál.
Arcibiskupství pražské oslavilo Den církevního školství: církevní školy doplňují kapacity a investují do nových projektů
Praha, 17. září 2025 – V církevních školách a školských zařízeních pražské arcidiecéze se vzdělává přibližně 5 500 žáků a studentů. Tyto školy jsou otevřené dětem z věřících i nevěřících rodin, přičemž většina jejich žáků pochází z rodin, které se k víře nehlásí. Arcibiskupství pražské prostřednictvím své sítě 15 školských právnických osob (jde o 17 škol různých stupňů a jedno školské zařízení) ukazuje, že církevní školství je plnohodnotnou součástí vzdělávací soustavy. Nabízí kvalitní výuku, individuální přístup a hodnotové ukotvení a zároveň pomáhá řešit nedostatek kapacit v hlavním městě. Dalších 12 škol a zařízení v diecézi spravují řeholní společenství.
On se rozmluví? Omyl, varují logopedi. Vývojová dysfázie trápí až desetinu dětí
Dětí s logopedickou vadou rok od roku přibývá. Nejde jen o šišlání či koktání, ale i o vážnější potíže, které zásadně ovlivňují školní výsledky i sebevědomí. Podle odborníků z Církevní základní školy logopedické Don Bosco a mateřské školy logopedické jde často o vývojovou dysfázii – neurovývojovou poruchu, která postihuje téměř každé desáté dítě.