Ředitel ŘSD řekl, kdy se začnou stavět poslední úseky D55. Vyjádřil se i k obchvatu Břeclavi

Vizualizace obchvatu Břeclavi

Stavba čtyř úseků dálnice D55 mezi Břeclaví a Bzencem na Hodonínsku by měla podle plánů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít souběžně v roce 2028. Jedná se o úsek, který bude příští rok jako poslední chybět k tomu, aby byl v provozu kompaktní dálniční úsek od dálnice D2 u Břeclavi až k dálnici D1 u Hulína. Při projektování silničáři intenzivně řeší podobu 12 kilometrů dlouhého tubusu přes Bzeneckou Doubravu. Musí zde být kvůli ochraně ptáků, zároveň musí splňovat požární limity, řekl v podcastu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

V roce 2028 by také chtěli mít silničáři postavený jižní obchvat Břeclavi, který bude navazovat právě na D55 u křížení této dálnice s dálnicí D52. Jeho léta připravovaná stavba by měla začít na začátku příštího roku a letos by v trase měli začít pracovat archeologové. „Už jsme požádali o společné povolení stavby a věřím, že ho letos získáme,“ uvedl Mátl v podcastu.

ČTĚTE TAKÉ: I letos se řidiči musí připravit na dopravní peklo. Víme, kde všude se bude opravovat

Z Břeclavi tak bude odkloněna tranzitní doprava, která bude po kompletním dokončení D55 ještě intenzivnější.

„Teď se u zbývajících úseků D55 nacházíme v přípravě pro společné povolení. Pro překonání Bzenecké Doubravy bychom chtěli letos připravit veškeré podklady a příští rok chceme žádat o společné povolení stavby. Problém je technické řešení. Téměř 12 kilometrů dlouhá stavba je specifická. S ohledy na ochranu ptáků hledáme dobré požárně-bezpečnostní řešení. Vznikne zde galerie, což bude betonový tubus z jedné strany otevřený. Kvůli ochraně ptáků budou v otevřené části sítě. Jsou husté, takže nám ztěžují bezpečnostní řešení. Vstupují do toho aspekty jako šíření kouře, aby to v případě požáru nemělo neblahé následky,“ vysvětlil Mátl.

Již dříve informovalo ministerstvo dopravy o tom, že by se úsek kolem Bzenecké Doubravy mohl stavěl jako PPP projekt.

Až vznikne kompletní dálnice D55, což by mohlo být podle předpokladů v roce 2032, mohla by odvést část dopravy z jihu mimo brněnskou aglomeraci. Kamiony by totiž nemusely jezdit z jihu po D2 a potom na východ od Brna po D1, ale mohly by u Břeclavi rovnou odbočit na dálnici D55.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: „Past“ na D4. Chytají se stovky řidičů a musí platit. Promluvím si s ministrem, ujistil hejtman

Tagy:
ptáci doprava Břeclav politika Jihomoravský kraj Ředitelství silnic a dálnic dálnice D55 Radek Mátl Bzenecká doubrava produkty a služby ekonomika, obchod a finance vládní politika stavebnictví a nemovitosti