Redakci CNN Prima NEWS se ozval jeden z řidičů pražského magistrátu a ohradil se proti nařčení radního pro dopravu Adama Scheinherra z papalášských manýrů zaměstnanců radnice. Mediální humbuk odstartoval minulý týden snímek magistrátního vozu užívaného radním, jak stojí na chodníku ve Veletržní ulici v Holešovicích. Scheinherr se poté hájil tvrzením, že netušil, kde řidič zaparkoval. A dodal, že šofér tím „připomněl, že časy, kdy papaláši takhle běžně parkovali, se už nikdy nesmí vrátit“.
„Jsem jedním z řidičů pražských magistrátních vozů. Já i všichni moji kolegové jsme opravdu naštvaní, když naši šéfové (zastupitelé, radní) a další lidé z magistrátu, které vozíme, o nás v médiích hovoří v tom smyslu, že my jsme těmi, kteří parkují na chodníku, a označují nás jako papaláše, a tak schytáváme dost nelichotivé pojmenování od lidí v našem okolí,“ napsal v reakci na článek CNN Prima NEWS zaměstnanec pražské radnice, jehož identitu redakce CNN Prima NEWS zná, ale z pochopitelných důvodů si nepřál být jmenován.
Řidič zaparkoval na prasáka, já ho neznám. Scheinherr vysvětluje služební auto na chodníku
Pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) patří k zaníceným propagátorům cyklistiky, ve facebookovém příspěvku ke špatnému parkování magistrátního řidiče však mimoděk přiznal, že pokud se někam potřebuje dostat rychle, používá služební auto. Jeho řidič zaparkoval v pražské Veletržní ulici přes půlku chodníku.
Prý káže vodu a pije víno
Podstatou celé kauzy je dopravní přestupek spáchaný řidičem jednoho ze služebních vozů pražského magistrátu, který v daný den převážel radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě). Magistrátní superb byl vyfocen zaparkovaný na chodníku v pražské Veletržní ulici.
Radní Scheinherr poté, co se fotografie rychle rozšířila na internetu, na svém Facebooku případ komentoval mimo jiné slovy: „Vůbec jsem netušil, že někde (řidič) zaparkoval takto ‚na prasáka‘. Já jsem v tomto místě, ve Veletržní ulici, z auta nevystupoval ani do něj nenastupoval. Měl jsem jednání na TSK (Technická správa komunikací sídlí na druhé straně ulice, pozn. red.), kam jsem přijel tramvají. Pak jsem se ale potřeboval rychle dostat autem na jiné jednání.“
Právě Scheinherrova zmínka „rychle se dostat autem na jiné jednání“ zapůsobila jako červený hadr na mnohé diskutující pod příspěvkem, kteří dávali radnímu pro dopravu najevo, že „káže vodu a pije víno“ – Scheinherr se dlouhodobě profiluje jako silný zastánce cyklistiky a MHD v pražské dopravě. Nyní zareagoval i jeden z řidičů, kteří pražské politiky denně vozí.
Parkujeme, kde nám řeknou
„My jsme pouze řidiči, kteří se řídí pokyny těch, které vozíme. Samozřejmě včetně pana Scheinherra. Vždy tedy vysadíme nebo vyzvedneme zastupitele nebo radní tam, kde nám řeknou. Už jen z principu věci, my jsme ti, kteří dávají všanc svůj řidičský průkaz, takže bychom nikdy neměli osobní zájem parkovat proti předpisům. Neparkovali bychom tam, pokud by nám to nebylo výslovně nařízeno,“ napsal CNN Prima NEWS jeden z řidičů,
Další papalášské parkování? Auto magistrátu stálo v křižovatce, používal ho radní
Špatné parkování pražských magistrátních zaměstnanců a potažmo politiků nemá možná tak výjimečný charakter, jak by se mohlo zdát z úterního příspěvku radního pro dopravu Adama Scheinherra na sociální síti. Náhodným kolemjdoucím byl opět v pražských Holešovicích zachycen městský superb parkující přímo v křižovatce, tedy zcela špatně. Informaci přinesl web Expres.cz.
CNN Prima NEWS si vyžádala i stanovisko pražského magistrátu, jehož mluvčí Vít Hofman vyjádřil lítost, že se (pro něj) anonymní pisatel rozhodl řešit svoji nespokojenost přes média.
„S ohledem na to, že se jedná o anonymní vyjádření, nejsme schopni se k němu konkrétně vyjádřit, avšak naši řidiči a obecně všichni zaměstnanci magistrátu mohou jakékoliv problémy otevřeně řešit se svými nadřízenými, kterými jsou příslušný vedoucí oddělení, ředitel odboru či případně ředitel úřadu. S ohledem na takto nastavené procesy úřadu by mi bylo velice líto, pokud by je jakýkoliv zaměstnanec nevyužil a naopak věc řešil takto skrze anonymní e-mail,“ uvedl Hofman.
Pisatel z řad řidičů jako svoji motivaci nezveřejňovat jméno popsal především obavu ze ztráty zaměstnání: „Dostáváme se do situace, kdy se musíme rozhodnout, jestli neuposlechnout nařízení našeho zaměstnavatele a mít strach o svou práci, nebo jestli opravdu zaparkovat tam, kam nám bylo nařízeno,“ uzavřel magistrátní řidič.