Sledujeme on-line

Šéfuje úspěšné makléřské firmě a základem je podle něj umění podělit se: Zdeněk Reibl


Úspěch není náhoda, jen je třeba se rozhodnout, v čem jej chcete dosáhnout, a pak už jen trpělivě a neustále za ním jít. To je motto Zdeňka Reibla, spoluzakladatele jedné z nejúspěšnějších českých makléřských společností. Za prvními klienty v devadesátých letech vyrážel z malé garsonky v Praze. Dnes společnost Respect Group sídlí ve dvou administrativních budovách a o klienty z pěti světových kontinentů pečuje více než tisíc odborníků.

Mezi kmenové zaměstnance patří i manželka Jana s dcerou Kateřinou. K nezbytné výbavě pro podnikání podle Zdeňka Reibla patří smysl pro detail, inovace, osobní odpovědnost, schopnost týmové spolupráce a také fyzické zdraví. Je ambasadorem pohybu a zakladatelem společnosti RehaGym. K jejímu zřízení ho inspiroval syn Tomáš, jemuž život změnila dopravní nehoda. „Před 18 lety havaroval na motorce a o vlásek unikl smrti. Byl to samozřejmě velký zásah do chodu rodiny, změnil se nám životní styl, museli jsme upustit ze spousty plánů,“ vypráví Zdeněk Reibl v nejnovější epizodě pořadu CNN Family Business Week.

A pokračuje otevřeným přiznáním:

Bylo to v době, kdy Kateřina měla 17 let... a pozornost a energie šly v převážné míře k synovi. To mohlo Kateřině jak pomoci, tak i ublížit, protože se musela začít mnohem rychleji starat sama o sebe. Neměli jsme na sebe tolik času. A mohla cítit trošku i křivdu, že se pozornost dává více synovi.

Sama Kateřina Oellerich náročnou zkušenost vnímá pozitivně: „Zásah je to velký, ale člověka do života připraví dobře. Přinese to větší pokoru k životu. Ač to byla velmi emočně náročná zkušenost, čerpám z ní v každodennosti našeho soukromého i pracovního života,“ uvádí současná ředitelka pro strategické projekty v Respect Group.

Byla to zásadní životní výzva, kterou Reiblovi zvládli jako rodina i jako podnikatelé. A díky které jsou mimo jiné schopni pomáhat druhým ve společnosti RehaGym. „Není to jen posilovna, je to především ozdravovna, protože zde ozdravujeme pohyb, máme na to speciální know-how, speciální software,“ vysvětluje Zdeněk Reibl a doplňuje:

Máme radost, že jsme úspěšní, že pomáháme v byznysové sféře našim klientům. A chceme se o úspěch podělit i v neziskové sféře, proto podporujeme významné kulturní a sportovní projekty i matky samoživitelky... Součástí úspěšného a smysluplného života je nejen vydělávat peníze, ale taky se o ně umět podělit na těch správných místech.

Sledování budování úspěchu z první řady

Tvrdou práci svého otce Kateřina Oellerich spolu s bratrem Tomášem sledovali od raného dětství.

„Podařilo se mi účastnit se obchodních jednání, kde se řešily věci, kterým jsem sice nerozuměla, ale vnímala jsem, že je to riziková situace pro klienta, který byl přiměřeně nervózní, pokud by se nepodařilo najít nějaké řešení. A velmi se mi líbilo, jakým způsobem ti lidé obdivně vzhlíželi k mému otci, protože vnímali, že on je ten, který by jim mohl pomoci. Říkala jsem si, že bych jednou chtěla také umět dělat práci, která přináší smysl a umí pomáhat druhým,“ vzpomíná ředitelka pro strategické projekty na začátky společnosti Respect Group.

Společnost Respect Group v čase:

1993 – založení společnosti RESPECT 

2004 – spuštění klientského portálu pro pojištění RESPECT Online

2011 – pokoření hranice 5 miliard Kč zprostředkovaného pojistného

2022 – RESPECT se stává členem mezinárodníhch makléřských sítí WBN a ICBA 

2024 – založení RehaGym 

Tu spolu s tehdejším kolegou Tomášem Urbanem Zdeněk Reibl založil v 90. letech. „Nás napadlo, co kdybychom to dělali po svém? Použijeme znalosti, které máme. Víme, jak to chodí ve světě, a uděláme to prostě česky. Tak se ‚narodil‘ Respect... Pronajali jsme si garsonku, měli jsme každý svoji Škodovku, já už Favorita, kamarád Škodu 120, a začali jsme provádět první klientské prezentace, pracovali jsme 14 hodin denně, soboty, neděle...“ vykládá úspěšný podnikatel.

Proč chce ve firmě od rodinných příslušníků více než od ostatních? A z jaké chyby se během podnikání on i dcera Kateřina nejvíce poučili? Sledujte další díl pořadu CNN Family Business Week s Davidem Krajíčkem — každou druhou sobotu od 14.30.