Jednadvacetiletá servírka Emily Bauerová z Texasu po prvotním odmítnutí vysoké spropitné dostane. V přepočtu 43 tisíc korun, které Bauerové zákaznici nechali za tvrdou dřinu, jí majitel restaurace Red Hook Seafood and Bar v San Antoniu věnuje jako vánoční dárek.
Dva tisíce dolarů nechala Bauerové dvojice zákazníků i přesto, že se jim servírka musela omlouvat za delší čekaní. O štědrém spropitném se dozvěděla až při zpracování účtenky. U částky s dýškem byl navíc připsaný vzkaz: „Veselé Vánoce, pokračujte v tvrdé práci.“
Zklamání, když jí zaměstnavatel sdělil, že takto vysoké dýško nemůže systém zpracovat, brzy opět nahradila radost, píše web New York Post. Majitel restaurace se nakonec rozhodl dvojnásobné matce vypsat šek ve výši 2069,01 dolarů (asi 45 tisíc korun). „Je vánoční čas. Jsem připraven jí původní dýško dát jako vánoční dárek,“ uvedl majitel zařízení John Cheng.
Částka, kterou zaměstnavatel vypsal, je složena jak z původního spropitného, tak z útraty, kterou hosté udělali. „Za skutečnost, že je majitel ochoten mi částku dát, i když za vzniklý zmatek nemohl, mu nemohu dostatečně poděkovat,“ řekla zpravodajské stanici KENS Bauerová.
Dýško jen do 500 dolarů
Původně manažer provozovny Bauerové oznámil, že systém umí zpracovat pouze spropitné do výše 500 dolarů (necelých 11 tisíc). Kolegové proto navrhli, aby byla servírce částka z dýška rozdělena do čtyř odměn. Ani to však u vedení neprošlo a servírka si myslela, že z velkorysé odměny nedostane ani cent.
Bauerová se poté rozčílila a uvedla, že by restaurace měla na maximální výší spropitného na účtence upozorňovat. Z částky, kterou měla servírka obdržet, chtěla nakoupit pro své dvě děti pořádné dárky a připravit jim krásné Vánoce. Nyní konečně bude mít možnost své plány uskutečnit.