Štědrost některých amerických zákazníků neskončila ani během pandemie. Na vlastní kůži se o tom mohla přesvědčit servírka Emily Bauerová z restaurace Red Hook Seafood and Bar, které nechal zákazník spropitné dva tisíce dolarů (asi 43 tisíc korun). Prvotní nadšení u ní ale rychle vystřídalo zklamání. Zaměstnavatel servírce oznámil, že tak vysoké dýško nemůže systém zpracovat, a Emily proto nedostane nic.
„Jakmile jsem uviděla částku spropitného, rozbrečela jsem se,“ řekla servírka Emily Bauerová televizní stanici KVUE ABC. Štědré spropitné se rozhodl zákaznici darovat pár, který soucítil s jejím pracovním nasazením. Bauerová řekla, že se jim musela omluvit, jelikož je kvůli plné restauraci nestihla obsloužit včas. Muž jí řekl, že to chápe, protože v minulosti také vlastnil restaurace. Následně zrušil další objednávku a požádal o účet.
Servírka si tučného tuzéru všimla, až když zpracovávala účtenku. To, že nešlo o omyl, potvrdil připsaný vzkaz vedle částky. Pár popřál Bauerové „šťastné Vánoce“ a pobídl ji, aby „pokračovala v tvrdé práci“. Matka dvou dětí byla úplně bez sebe. „Bože můj. Moje děti. Nikdy jsem svým dětem nemohla dopřát pořádné Vánoce. Celé jsem to chtěla dát jim,“ svěřila se Bauerová.
Nadšení servírky však brzy opadlo. Manažer jí totiž oznámil, že limit spropitného je 500 dolarů a to, co je nad limit, nedokáže systém zpracovat. Její kolegové proto navrhli, aby restaurace rozdělila částku dva tisíce dolarů do čtyř odměn. To však neprošlo, a servírka tedy nedostala ze spropitného ani cent. „Pokud tomu tak skutečně je, mělo být v restauraci nebo na účtence upozornění ohledně 500dolarového limitu,“ uvedla nepříjemně překvapená Bauerová.
Bauerová tvrdí, že štědrý zákazník později do restaurace zavolal a byl prý „zklamaný“, když se dozvěděl, že servírka spropitné nedostala. Manažer jí jméno dárce odmítl sdělit. Servírka se proto pustila do pátrání na vlastní pěst a zveřejnila účtenku se spropitným a vzkazem na sociálních médiích. „I když jsem částku nemohla přijmout, tak chci Vám poděkovat za Vaši štědrost,“ vzkázala Bauerová muži prostřednictvím televize.
Podle restaurace je příběh neúplný
Televizní stanice KENS 5, CBS i deník The New York Post se mimo jiné snažily s manažery restaurace spojit, což se jim nepodařilo. Restaurace zareagovala až později na odvysílanou reportáž. Prostřednictvím sociálních médií si postěžovala, že stanice KENS 5 odvysílala jen část příběhu a uvedla, že spropitné bylo „neplatné“.
Manažeři také popřeli, že se je televizní stanice snažila vůbec kontaktovat. „Stanice KENS 5 se nás nikdy na nic nezeptala a místo toho odvysílala falešnou reportáž,“ stojí na facebookových stránkách Red Hook Seafood and Bar.
V příspěvku restaurace nicméně potvrdila, že muž skutečně do podniku zavolal a manažeři jej se situací ohledně spropitného obeznámili. Spolu s tím jej údajně vyzvali, aby se znovu dostavil do restaurace „a zaplatil Emily dýško v hotovosti“. To už ale muž podle všeho neučinil. Na příspěvek restaurace zareagovala i Emily Bauerová. Ta odmítla tvrzení svého zaměstnavatele, že by v odvysílané reportáži lhala. „Všechno, co jsem řekla, byla stoprocentní pravda,“ stojí si za svým Bauerová.