Silnice jsou po zimě na mnoha místech ve špatném stavu
Zima pomalu končí a i přesto, že byla mírná, jsou silnice na mnoha místech opět ve velmi špatném stavu. Peníze na opravy ale v obecních i krajských kasách chybí. Ve spoustě silnic je jedna díra vedle druhé. S podobnou situací se pravidelně po zimě setkávají řidiči po celé zemi. Podle většiny z nich problematických úseků rok od roku přibývá.
V děsivém stavu je například silnice u obce Kladníky na Přerovsku. Podle místních některé díry vyloženě ohrožují podvozky jejich aut. „Stojí to za prd. Vždyť je to tankodrom, nedá se tudy jezdit. Jedete na dvojku a málem vám upadne kolo,“ popsal pro CNN Prima NEWS místní řidič.
ČTĚTE TAKÉ: Zbytečné čekání za autobusem v zastávce. Kdy ho lze objet i přes plnou čáru a kdy hrozí pokuty?
Varování řidičů před nebezpečnými úseky v současné době plní nejrůznější internetové portály. Podle samospráv ale není dlouhodobě dostatek financí na opravy. „Aktuální dluh na krajských silnicích je 29 miliard korun. Číslo je opravdu obrovské, když si vezmete, že rozpočet Olomouckého kraje je 7,5 miliardy korun,“ vypočetl hejtman Olomouckého kraje Josef Suchánek (STAN).
Silnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Silnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Silnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Silnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Silnice jsou po zimě v hrozném stavuSilnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Silnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Silnice jsou po zimě v hrozném stavu Zdroj: CNN Prima NEWS
Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) byla letošní mírná zima pro silnice paradoxně horší, než kdyby celou dobu mrzlo. „Častěji se opakoval ten destrukční cyklus, kdy voda zateče, zmrzne, roztrhá, a pak je znovu obleva,“ vysvětlil pro CNN Prima NEWS mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Zatím ještě pořád není počasí vhodné na trvalejší záplaty. ŘSD tak stále opravuje výtluky provizorně studenou směsí.
Podobné opravy na frekventovaných místech ale vydrží jen několik dní, což pociťují například řidiči na známém mostě na příjezdu do Zábřeha. Tam se cestáři vrací i několikrát týdně. „Skutečně se chystáme jít na ta nejhorší místa a hned od začátku je opravovat, pokud možno trvale. To ale stojí vyšší stovky milionů každý rok,“ dodal Rýdl. Zatím tak musí být řidiči trpěliví a počítat s tím, že se třeba za nejbližší zatáčkou nečekaně objeví díra.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: PŘEHLEDNĚ: Děravé silnice mohou zničit kola u auta. Jak postupovat při žádosti o odškodnění?