
EXKLUZIVNÍ VÝZKUM: Skoro polovina Čechů má problém vyjít s příjmy, hlavně voliči ANO a SPD
Nehoda sanitky a osobního vozu v pondělí dopoledne blokovala dopravu na jedné z křižovatek v pražských Strašnicích. Osobák následkem srážky skončil na střeše. Jako zázrakem nikdo z účastníků neutrpěl zranění. Řidič sanitku přehlédl. Podle zdravotníků se jedná o nejčastější příčinu nehod osobních vozů se sanitkami.
V Moravskoslezském kraji zůstalo po ničivých povodních sto rodin bez střechy nad hlavou. Některé domy byly už srovnány se zemí. Další jsou označeny a připraveny ke zbourání. Kraj a obce hledají pro lidi před blížící se zimou nouzové ubytování. Stavba nových domovů navíc nově nebude možná tam, kde hrozí aktivní záplavy.
Slaný, malebné město ležící pouhých 30 minut jízdy autem od Prahy, se může pochlubit bohatou historií sahající až do jedenáctého století. I když jeho název evokuje spojení se solí, ve skutečnosti se zde sůl nikdy netěžila. Legenda vypráví o knížeti Nezamyslovi a jeho sluhovi Holotovi, kteří při lovu zabloudili k úpatí Slánské hory a objevili slanou vodu, která koním nechutnala. A tak vzniklo jméno města Slaný.
Prase namísto psa by nikdo při procházce parkem nečekal. Majitelka hospodářského zvířete, které dostalo jméno Fešák Hubert, ho venčí na vodítku jako psa. Reakce kolemjdoucích jsou různé: Někteří mohou na mini prasátku oči nechat, jiní si neobvyklý úkaz zaznamenávají na mobilní telefon.
Kdo by nechtěl ušetřit na jídle a přitom se dosyta a dobře najíst. K tomu pomáhá seriál CNN Prima NEWS Obědy do stovky. Jedno takové místo se nachází i v Praze. Restaurace U dvou pupků navíc nabízí široký výběr jídel.
Zima pomalu končí a i přesto, že byla mírná, jsou silnice na mnoha místech opět ve velmi špatném stavu. Peníze na opravy ale v obecních i krajských kasách chybí. Ve spoustě silnic je jedna díra vedle druhé. S podobnou situací se pravidelně po zimě setkávají řidiči po celé zemi. Podle většiny z nich problematických úseků rok od roku přibývá.
Jarní prázdniny jsou téměř za námi, přesto mnozí rodiče stále řeší otázku: Jak své pilné školáky odměnit? Co takhle dopřát jim pořádnou zábavu, či dokonce adrenalin? Stačí zajet do Jihlavy. Hned vedle stejnojmenné řeky stojí Robinson park plný atrakcí a také kuchařských dobrot. Mezi návštěvníky tam chodí dokonce i ochočený dinosaurus, který miluje děti. Přestože má ostré zuby, zatím nikoho nekousnul. Právě tady poznáte, co to znamená užít si zábavu na plné pecky.
Předpovědi odborníků se vyplnily. Kvůli námraze a ledovce byla mnohde velmi nebezpečná nejen jízda po silnicích, ale i chůze po chodnících. Lidé padali a někteří skončili i s úrazem v ambulanci. Nejhorší situace byla nejspíš v pražských ulicích a na vozovkách. Jaké prostředky pomohou chodcům při vstupu na nevyzpytatelný klouzavý povrch?
Silné vozy na silnicích dnes obdivuje kdekdo. Ovšem víte, jak taková auta vznikají? Proces výroby aut, to je svět, do něhož pronikla jen malá hrstka z nás. Jak jste ovšem měli možnost vidět v dalším díle pořadu Prima Česko, v automobilce v Nošovicích, tuhle možnost mají všichni. Návštěva zdejší výrobní linky totiž není žádný problém. Náš reportér, Vladimír Procházka, dostal i možnost být nápomocný při skládání jednoho z vozů. Jak se mu vedlo a proč mají při výrobě aut hlavní slovo roboti, se dozvíte v následujícím článku.
Úplně první zmínka o Dolních Vítkovicích respektive o Rudolfově huti v Ostravě pochází z roku 1828. Neuvěřitelných 170 let se tady provoz nezastavil. Až v roce 1998 bylo rozhodnuto, že se brány definitivně uzavřou. A z obrovského kolosu se stalo turisty vyhledávané místo, které se stalo dalším cílem týdeníku Prima Česko.
Chtěli jste někdy jet třeba 200 kilometrovou rychlostí nebo ještě rychleji? Na silnici za běžného provozu si tohle žádný rozumný člověk netroufne. Právě k takovému účelu ale slouží autodrom v Mostě, který vám tento adrenalinový zážitek nabídne. Náš kolega Vladimír Procházka tam vyrazil na sraz majitelů hodně rychlých aut z takzvané „enkové“ řady. A i když řídí už pěknou řádku let, ze závodní dráhy, kde měl po boku zkušeného instruktora, si přivezl cenné zkušenosti.