O složení týmů ve formuli 1 pro rok 2021 začíná být čím dál tím jasněji. Respektive nejnovější zprávy ozřejmily, kdo nebude jezdit za americkou stáj Haas. Ta se v této sezoně trápí a zatím nasbírala do Poháru konstruktérů pouhopouhé tři body. I proto si musí zanedlouho „balit“ kufry dvě stálice Romain Grosjean a Kevin Magnussen. Prostor se tak nyní otevírá celé řadě pilotů. Do monopostu Haasu by mohl usednout například Sergio Pérez, ale třeba i Mick Schumacher, syn německé legendy.
Hůře je na tom pouze v posledních sezonách věčně poslední Williams, který je na nule. Tři body ze strany dvou jezdců za 11 závodů nevyhlížejí povzbudivě. Ano, předním stájím v čele s Mercedesem lze konkurovat jen těžko, přesto by si v Haasu představovali trochu výraznější bodový import.
Nebýt Schumachera v Mercedesu, neměl by teď Hamilton tolik vítězství, myslí si Enge
Oba lze směle označit za krále světa formule 1, pravé legendy. Michael Schumacher vyhrál světový šampionát celkem sedmkrát, Lewis Hamilton šestkrát. Číslo sedm může 35letý Brit přidat už brzy, zatím suverénně vévodí i letošnímu šampionátu. „Oba dosáhli věcí, o kterých jsme si mysleli, že jsou nereálné,“ říká pro CNN Prima NEWS Tomáš Enge, jediný český závodník, který kdy zasáhl do královny motorsportu.
Dánský pilot Kevin Magnussen zajistil jeden bodík při Velké ceně Maďarska, předminulý víkend Romain Grosjean zaznamenal dva body, díky devátému místu v Grand Prix Eifelu. Jinak ale oba piloti končili vždy mimo první desítku.
Týmový šéf Günther Steiner na začátku října avizoval, že je potřeba se soustředit na další roky. V plánech pro následující sezony už Magnussen s Grosjeanem figurovat nebudou.
Francouzský závodník měl s Haasem pakt od samotného začátku stáje v F1 v roce 2016. Předtím jezdil za Lotus, ve kterém ukořistil hned deset pódiových umístění. V americké stáji bylo jeho maximem čtvrté místo. „Poslední kapitola je uzavřena, kniha je u konce," napsal 34letý Grosjean na své sociální sítě. „Naučil jsem se hodně, stal jsem se lepším řidičem a také člověkem,“ dodal.
Magnussen se ke Grosjeanovi a Haasu připojil o rok později po angažmá v McLarenu a Renaultu. „V tomto týmu to bylo výtečné čtyřleté období, za kterým se budu ohlížet jako za skvělou jízdou,“ uvedl 28letý dánský pilot ke konci v americkém týmu.
Další Schumacher v F1?
Dva jsou z kola ven, jiní dva do něj zákonitě musí naskočit. Kdo nahradí Magnussena s Grosjeanem? Adeptů na místa v Haasu by bylo mnoho a jsou mezi nimi velmi zajímavá jména. Smlouvu by mohl dostat například Mexičan Sergio Pérez, který po tomto roce končí v Racing Pointu. Tato stáj změní háv a nově ponese jméno Aston Martin. Péreze už s jistotou vystřídá Sebastian Vettel.
Formule 1 se letos nepojede ani ve Vietnamu, jde o třináctou zrušenou velkou cenu
Velká cena Vietnamu formule 1 se letos kvůli koronaviru nepojede. Premiérový ročník závodu v Hanoji byl dosud odložen na neurčito a v pátek ho organizátoři definitivně zrušili.
Zajímavý by mohl být i příchod Micka Schumachera, syna sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. 21letý Mick zatím vede letošní seriál formule 2 a patří do akademie Ferrari. Právě tato slavná italská značka dodává Haasu motory. Zároveň je ale žhavým kandidátem na křeslo v týmu Alfa Romeo.
Za tuto stáj měl Schumacher absolvovat páteční trénink při Velké ceně Eifelu na německém Nürburgringu, ovšem nepříznivé počasí premiéru zhatilo.
V hledáčku Haasu může rovněž být Nico Hülkenberg. Němec byl dlouhé roky součástí královny motorsportu, před letošní sezonou zůstal bez angažmá. Vinou pandemie koronaviru se však stal jakýmsi stínovým pilotem Racing Pointu. Kvůli nákaze totiž musel dvě Grand Prix vynechat už zmiňovaný Sergio Pérez, jednu Lance Stroll. A tak Hülkenberg zaskakoval.
Spekuluje se také o talentovaném Britovi Calumu Illotovi, který je v bodování F2 hned za Schumacherem.
Magnussen s Grosjeanem si mohou užít v kokpitu Haasu ještě šest závodů. První část rozlučky se koná tento víkend v Portugalsku, kam se formule 1 vrací po 24 letech.