Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Coupé se může pochlubit výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV (2022) Zdroj: Škoda Auto
Nová verze prvního ryzího mladoboleslavského elektrtomobilu Enyaq iV přichází s aerodynamičtejší karoserií formátu SUV kupé. Výrobce klade větší důraz na sportovní akcent a oproti výchozímu typu Enyaq iV nabídne Coupé klasické výbavové stupně.
Mladoboleslavská automobilka v pondělí představila rozšíření své nabídky elektromobilů. K modelu Enyaq iV přibývá další verze, a sice Eynaq Coupé iV, který má nalákat zájemce o stylovější design SUV kupé. Nová škodovka do zásuvky se chlubí nejlepší aerodynamikou ve své kategorii a vrací se k původním výbavovým stupňům. Pozornost výrobce se zaměřila na verzi RS se specifickým zeleným lakem a také podobně laděný SportLine.
Silueta Coupé je velmi blízká konkurenčním modelům stejného typu, překonává je však nízkým odporem vzduchu. Křiklavě zelený odstín náleží sportovní verzi RS. Zdroj: Škoda Auto
Silueta Coupé je velmi blízká konkurenčním modelům stejného typu, překonává je však nízkým odporem vzduchu. Křiklavě zelený odstín náleží sportovní verzi RS. Zdroj: Škoda Auto
Jiná cílová skupina
Škoda Enyaq Coupé iV je po klasickém Enyaqu druhým českým elektromobilem, který stojí na modulární elektrické platformě MEB koncernu Volkswagen. Za volant bude lákat hlavně řidiče, kteří chtějí velké auto, ale nestojí o klasický tvar SUV. Od B-sloupku se tak střecha vozu mírně svažuje směrem dozadu a plynule přechází do pátých dveří. Na zádi najdeme typická světla ve tvaru písmene C.
Vůz charakterizuje specifický sportovní přední nárazník, boční prahy lakované v barvě karoserie a kola z lehké slitiny o průměru od 19" do 21". Linii karoserie zvýrazňuje standardně dodávané zatmavené prosklené panoramatické okno, které pokrývá celou střechu a plynule navazuje na prosklení pátých dveří. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze Škoda. Je tenčí než klasická plná střecha a zajišťuje tak cestujícím dostatek místa nad hlavou.
Škoda Enyaq Coupé iV nabízí ve standardu největší panoramatickou střechu ze všech vozů Škoda. Zdroj: Škoda Auto
Škoda Enyaq Coupé iV nabízí ve standardu největší panoramatickou střechu ze všech vozů Škoda. Zdroj: Škoda Auto
První elektrické RS
Coupé nabízí tři výkonové stupně. Základní výkonová verze iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh, respektive 77 kWh netto. Stejnou baterii využívají také verze iV 80x o výkonu 195 kW a RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Vrcholný model RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm.
Jedná se o první čistě elektrický vůz RS značky Škoda. Tuto variantu člověk rozezná podle mnoha černých prvků nebo typického červeného pruhu odrazky na zadním nárazníku. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá tento Enyaq za 6,5 s, maximální rychlost dosahuje 180 km/h a má tedy omezovač nastaven o 20 km/h výše než u ostatních výkonových verzí. Enyaq Coupé RS iV je také jako jediný k dispozici ve výrazném zeleném laku Mamba.
Devízou kupé je bezesporu obrovský kufr. Zdroj: Škoda Auto
Lepší aerodynamika = větší dojezd
Jak už bylo řečeno, SUV kupé se může pochlubit výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234, která je nižší než již tak velmi dobrá hodnota standardního Enyaqu. Verze iV 80 tak na jedno nabití ujede až 545 km v režimu WLTP. Zvládne také táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1 400 kg při 8% stoupání.
Interiér se podobně jako u běžného Enyaqu inspiruje světem moderního bydlení a využívá přírodní, trvale udržitelné a recyklované materiály. Přehledně zpracovaná nabídková struktura usnadňuje individuální konfiguraci vozu s několika logicky uspořádanými tematickými pakety a několika samostatnými prvky výbavy. Součástí standardní výbavy je centrální dotyková obrazovka infotainment systému s úhlopříčkou 13" a virtuální kokpit s 5,3" displejem. Head-up displej s rozšířenou realitou je k dispozici na přání.
Interiér se v přední části prakticky neliší od standardního modelu Enyaq iV. Zdroj: Škoda Auto
Široké možnosti dobíjení
Také Enyaq Coupé iV poskytuje individuální mobilitu bez emisí a nízké provozní náklady. Ekosystém Škoda iV a jediná karta Powerpass umožňují dobíjení na 260 000 dobíjecích stanicích po celé Evropě. Pro pohodlné dobíjení doma nabízí Škoda vlastní wallboxy, na přání i včetně instalace.