reklama

Toyota v Japonsku postaví experimentální město. Bude vypadat jak z jiné galaxie

Woven City bude inteligentní, autonomní, ekologické, bezemisní a energeticky soběstačné.

V automobilovém světě už dávno nejde jen o prodej a provoz aut. Toyota se rozhodla vyzkoušet v praxi svou vizi ekologického a propojeného světa.

reklama

V souvislosti se záměrem vybudovat město budoucnosti největší světová automobilka oznámila, že v rámci tohoto projektu zakládá tři nové společnosti: Woven CORE, Woven Alpha a Woven Planet Holdings. Ty budou zaměřeny na vývoj softwaru pro automobily, autonomní jízdu, automaticky generované mapy a mobilitu. Nepřekvapí proto, že město ponese název Woven City.

Toto jméno dle šéfa firmy Akia Toyody pochází ze slova weave, čili tkát. Částečně jej k němu inspiroval pohled z hory na tři odlišné typy cest navržené v novém městě pro rozličné druhy mobility, které se vzájemně prolínají a jsou jakoby propleteny. Ostatně Toyota jako tkalcovská firma kdysi začínala.

Experiment na posvátném území

Woven City vybuduje Toyota na úpatí mytické hory Fudži. Jeho stavba a vývoj bude trvat několik let a jeho obyvatelé budou přímo zapojeni do neobvyklého experimentu, současně ale budou žít normálním životem.

Jinými slovy půjde o živou laboratoř, ve které budou inženýři Toyoty a spolupracující vědci testovat nejnovější technologie založené na umělé inteligenci.

V novém experimentálním městě Toyota v maximální míře využije prvky umělé inteligence.
V novém experimentálním městě Toyota v maximální míře využije prvky umělé inteligence.

Woven City bude inteligentní, autonomní, ekologické, bezemisní a energeticky soběstačné. Obyvatelé budou využívat inteligentní dopravu, autonomní bezemisní auta, domácí roboty, inteligentně naplánované komunikační trasy a zelené plochy k odpočinku a rekreaci. Celé město budou zásobovat energií fotovoltaické panely a vodíkové technologie. Architektem je Bjarke Ingels, známý stavbami, jako je nový mrakodrap World Trade Center v New Yorku, Lego House a Google Mountain View.

Město počítá s novým typem rozdělení flexibilní sítě ulic, která bude věnována různým rychlostem a typům dopravy. Základním požadavkem je uhlíková neutralita, díky níž by se měla ve městě pohybovat jen auta na vodíkový pohon a dopravní prostředky bez spalovacího motoru. Testovat se zde bude autonomní řízení, sdílená přeprava, chytré doručovací služby a podobně.

Architektura jednotlivých budov bude odrážet historii Japonska a styl ateliéru BIG. Hlavním stavebním materiálem má být dřevo a sklo. Zeleň má být do jednotlivých bloků dodána prostřednictvím malých náměstí. Chybět nebudou výzkumné objekty, kanceláře, ale ani sportoviště. Celé město bude respektovat ekologický přístup šetrného využívání zdrojů.

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Finance

Hrozí Česku arbitráže kvůli regulaci hazardu? Soudní dvůr EU přijal důležité rozhodnutí

Hrozí Česku arbitráže kvůli regulaci hazardu? Soudní dvůr EU přijal důležité rozhodnutí

Česká republika může v budoucnu čelit nárokům provozovatelů hazardních her na náhradu ušlého zisku kvůli způsobu, jakým je v některých případech hazard regulován. Nejvyšší správní soud totiž na základě rozhodnutí Soudního dvoru Evropské unie vrátil k novému projednání vyhlášku o regulaci hazardu, kterou před lety přijalo zastupitelstvo města Děčína.

Vyhoštění čeští diplomaté zatím bydlí na zámku a berou plný plat. Zpět do Ruska nesmí
reklama
reklama
Razantní odpověď: Česko vyhostí dalších 22 ruských diplomatů a 48 pracovníků ambasády

Politika

Domácí zpravodajství

Volební model: Piráti a STAN vedou před ANO a Spolu. Šlachta si jde pro státní příspěvek
Korupce na magistrátu? Kauza se točí kolem politika TOP 09 a pravé ruky Pospíšila
Další články
reklama
reklama