reklama

Škoda poodhalila interiér nové Fabie. Je líbivý, moderní a nabitý technologiemi

Škoda Fabia čtvrté generace jako zamaskovaný prototyp
Zdroj: Škoda Auto

Mladoboleslavská Škoda již začátkem května oficiálně představí čtvrtou generaci Fabie, svého nejdůležitějšího modelu. Jak ale bývá zvykem, tuzemská automobilka upouští některé zásadní informace a fotografie ještě před premiérou. Už tedy víme, jakými motory bude poháněna, známe její rozměry i karosářské verze, a díky uveřejněným skicám exteriéru si dokonce můžeme představit, jak asi bude vypadat. Doposud jsme však neviděli interiér auta, jeho předběžnou architekturu Škoda nastínila až nyní.

reklama

Hned zprvu si nelze nevšimnou značné podoby s většími modely, jako jsou Scala a Octavia. Přístrojová deska se liší opravdu jen v maličkostech, základní stavba je pak dá se říci totožná. První skica odhaluje například nově řešené kruhové výdechy ventilace, což je v novodobé historii vozů Škody zcela nový prvek. Dalšími důležitými detaily jsou barevné akcenty, které propojují jednotlivé oblasti interiéru, stejně jako nově navržené chromované rukojeti dveří.

Skica interiéru nové Škody Fabie
Skica interiéru nové Škody Fabie
Zdroj: Škoda Auto

Do očí bijící je potom velký dotykový displej multimédií, který se tyčí na samotném vrcholu přístrojové desky. Podle všeho je obdobný jako ten ve Scale nebo v Octavii. Se zmiňovanými sourozenci, ale i s dalšími členy rodiny Škoda sdílí Fabia také dvouramenný multifunkční volant s rolovacími tlačítky. Skica rovněž prozrazuje, že čtvrtá generace dostane volitelně i digitální přístrojový štít Virtual Cocpit.

K tématu

Na druhou stranu disponuje mladoboleslavský malý hatchback řešeními, které bychom u větších modelů hledali jen těžko. Jde například o manuální ovladače klimatizace, které mají své místo hlouběji pod obrazovkou multimédií, nikoliv v ní. Za to jsme jedině rádi! Nebo tu nalezneme starou dobrou „páku“ automatické převodovky, nikoli miniaturní joystick. A nechybí ani klasická „ruční brzda“.

Krásný a funkční zároveň

Samozřejmostí je také široká paleta bezpečnostních a asistenčních systémů. Nová Fabia může být vybavena až devíti airbagy (většina je standard, volitelně se dodávají kolenní airbag a zadní boční airbagy) a poprvé má na všech sedadlech pro spolucestující úchyty Isofix i kotevní úchyty pro dětské sedačky.

Novinka ale může být rovněž vybavena balíčkem Travel Assist, který přináší funkce automatizovaného řízení. Hodit se mohou i asistenti pro automatizované parkování nebo detekci překážek při parkování.

Fabia je premiantem v oblasti Simply Clever prvků. Celkem jich tu nalezneme 43 a 13 z nich je zbrusu nových. Jednou z „vychytávek“ je například USB-C konektor ve středovém zpětném zrcátku, další třeba jakýsi multifunkční vak pod krytem zavazadlového prostoru, který pojme až 3,5 kilogramu nákladu a je ideální třeba pro uložení kabátu. Tradiční prvky, jako jsou škrabka na led ve víčku nádrže či držák parkovacího lístku u A sloupku na straně řidiče, samozřejmě zůstávají.

A cena?

Ceny nové Škody Fabia zatím samozřejmě nejsou známé, ale podle vyjádření manažerů Škody Auto nebudou o moc vyšší než u současné generace, takže by se ta základní měla vejít pod 300 tisíc korun. A to by z nové Škody Fabia dělalo aktuálně jeden z nejdostupnějších malých hatchbacků na českém trhu.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

360°

Jaká pravidla platí na zahrádkách? Sami pořádně nevíme, stěžují si restauratéři

Jaká pravidla platí na zahrádkách? Sami pořádně nevíme, stěžují si restauratéři

„Pořádně neznám podmínky, jaké platí na zahrádkách, nevyznám se v nich,“ kritizoval vládní nařízení v pořadu 360° televize CNN Prima NEWS majitel restaurace Zas a Znova u Prahy Karel Šimůnek. S ním souhlasili i šéfkuchař a spolumajitel restaurace The Eatery Pavel Býček a provozovatel Hemingway Baru Aleš Půta. Podobně chaoticky to podle restauratérů bylo i s vládními programy na finanční podporu.

360°

Pospíšil: Na zavedení mýta v Praze nejsou zákony. Ekologie nemusí znamenat omezování

Pospíšil: Na zavedení mýta v Praze nejsou zákony. Ekologie nemusí znamenat omezování

Rada hlavního města Prahy schválila nový klimatický plán, který zahrnuje placení mýtného pro řidiče, kteří budou projíždět centrem. Tuto část plánu však kritizují i někteří členové vládnoucí koalice v Praze jako například zastupitel Jiří Pospíšil (TOP 09). Podle něj zavedení mýtného neumožňují současné zákony. „Ekologie nemusí znamenat omezování,“ řekl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS.

Tragédie na Slovensku: Voda z protržené hráze zaplavila obec. Jeden člověk zemřel
Konflikt nejen v Izraeli: Zas*aní Židé, znásilněte jim dcery, křičeli Palestinci v Londýně
reklama
reklama
Hotely mohou otevřít bez omezení od příštího pondělí. Hosté musí být testovaní

Vláda

Domácí zpravodajství

Lázně po prodělaném covidu? Na hrazený pobyt dosáhne zatím jen málokdo
Stojím za Izraelem, napsal český velvyslanec v Kuvajtu. Pobouřil tamní diplomacii
Hamáčkovu plánovanou cestu do Ruska vyšetřuje policie. Ve hře je i trestný čin
Další články
reklama
reklama