Slovenský tanečník a choreograf Jaro Bekr má za sebou nepříjemnou zkušenost s odpůrci roušek. Po návratu z dovolené vyrazil se svou rodinou do kina. Když při jeho návštěvě požádal skupinu návštěvníků, aby si nasadili roušky, málem se strhla bitka.
Tanečník Bekr je jedním z těch, kteří i když nesouhlasí se všemi opatřeními, snaží se je alespoň dodržovat. Reakce jednoho z návštěvníků kina ho ale velmi překvapila.
„Do kina jsme vyrazili s dětmi. V řadě před námi stála rodinka, ve které z pěti členů měla nasazenou roušku pouze jejich matka. Děti, kterým mohlo být kolem patnácti let, je měly nasazené pod nosem, otec na bradě. Proto jsem ho slušně požádal, aby si roušku nasadil,“ uvedl pro slovenský deník Nový čas Bekr.
Řidič hvězdou internetu. Z trolejbusu rázně vykázal skupinu lidí bez roušek
Z bratislavského řidiče trolejbusu se stala hvězda internetu. Velkou pozornost získal poté, co během své cesty vykázal z dopravního prostředku skupinu lidí bez roušek. Odmítal je pustit zpět, přestože na něj pokřikovali a nadávali mu.
„Týpek na mě vyběhl, začal hulákat a málem se strhla bitka,“ popsal slovenský tanečník. „Přiznám se, argumentačně jsem to nezvládl ani já. Když jsem viděl, že věta o šíření viru a nařízeních, která platí pro všechny, nezabírá, řekl jsem mu, že rouška je dobrá i na to, aby nikdo neviděl jeho špatný ksicht,“ přiznal Jaro. „Tak či onak, děti byly zděšené, že jejich otce chce po slušné otázce někdo bít,“ doplnil.
Nestačí mít pouze svůj vlastní názor
Jaro prý chápe, že pandemie vyvolává v lidech protichůdné reakce, avšak podle něj by se i přesto měly dodržovat určité hranice slušnosti. „Ani já nesouhlasím úplně se všemi omezeními, ale snažím se je dodržovat, jelikož na zákony a nařízení nestačí mít pouze vlastní názor. A tato situace byla přesně o tom. V té řadě měli všichni rodiče i jejich děti nasazené roušky. A proto jsem se ozval a poprosil toho pána. Jak mám vychovávat svoje děti, když vidí, že si každý může dělat, co chce,“ uvedl Bekr.
Vzniklou situaci okomentovala také manažerka společnosti Cinemax Alžběta Hrubošová. Podle ní by měl každý zákazník dodržovat veškerá protiepidemická opatření. „Zákazníky, kteří je odmítnou dodržovat, neobsloužíme ani nevpustíme do prostoru kinosálu. Pokud naši zákazníci zjistí porušování těchto opatření, žádáme je, aby lidi neupozorňovali sami, ale bezodkladně kontaktovali manažera,“ požádala Hrubošová.