Pravidla pro nošení roušek
Městská policie v Praze u uplynulém týdnu řešila tři tisíce případů porušení povinnosti mít v metru zakrytá nos i ústa. Strážníci to uvedli na svém Facebooku. Většinu případů vyřešili domluvou, pouze 11 případů skončilo u správního orgánu. Pokutu dostalo v rámci cílené kontrolní akce strážníků 180 lidí.
„Od pondělí do neděle probíhala ve veřejných prostorách metra cílená akce zaměřená na kontrolu zakrytých dýchacích cest. Během tohoto týdne jsme řešili 3 000 porušení,“ uvedla pražská městská policie na sociální síti.
„Převážnou část ‚hříšníků‘ – 2 809 – jsme vyřešili domluvou, 11 případů jsme oznámili správnímu orgánu a 180 cestujícím, kteří se dopustili přestupku, byla uložena pokuta v celkové výši 29 900 korun,” dodali strážníci s tím, že každodenní kontroly budou pokračovat stejně jako cíleně zaměřené kontrolní akce.
Nosme roušky. Víte jak … moje chrání tebe, tvoje mě. Od pondělí do neděle probíhala ve veřejných prostorách metra cílená...
Posted by Městská policie hl. m. Prahy on Monday, August 31, 2020
Zatímco od 1. září je nošení roušek ve veřejné dopravě opět plošně povinné, v létě byly zakryté úst a nosu nutné v Praze jen v prostorách metra, zatímco v tramvajích a autobusech nutné nebyly. Na povinnost roušek v metru pravidelně upozorňovalo hlášení i cedule v jednotlivých stanicích.
S čísly o kontrolách v metru za celý srpen přišel deník Právo. Strážníci uvedli, že v tomto měsíci městská policie řešila víc než šest tisíc případů porušení povinnosti mít zakryté dýchací cesty v metru a rozdala celkem pokuty za více než 60 tisíc korun. I v tomto souhrnném čísle za srpen platí, že většinu případů strážníci vyřešili domluvou. „Pouze v 325 případech skutečně blokovou pokutu udělili, celkem za 63 400 korun. Průměrná výše pokuty tak činila zhruba dvě stě korun,“ uvedlo Právo.
Tisíce cest metrem denně
Pro zajímavost dodejme, že z údajů Pražské integrované dopravy vyplývá, že v roce 2018 byl průměrný počet cest metrem v pracovní den v červenci 968 960 a v srpnu jen o šest tisíc méně. Cestou se v tomto případě rozumí pohyb pasažéra od vstupu po výstup z metra, může tedy obsahovat i přestup z jedné linky na jinou.