Fotografie jeho smutku a radosti obletěly fotbalový svět. A nyní přiletěly nabídky sponzoringu a dary. Superfanoušek Luca Loutenbach, jak ho nazývají švýcarská média v jeho vlasti, který se proslavil svými výjevy při osmifinálovém duelu Švýcarska s Francií v pondělí v Bukurešti, vyrazí na páteční čtvrtfinále fotbalového Eura do Petrohradu zadarmo.
Národní letecká společnost Swiss zareagovala promptně na jeho otázku, když se na sociálních sítích zeptal, kolik musí dostat reakcí, aby mohl odcestovat na utkání Švýcarsko–Španělsko. „Luco, ozvi se nám v interní zprávě a my ti tvůj sen splníme.“
Program ME 2. července
Čtvrtfinále
18:00 hodin, Švýcarsko–Španělsko
21:00 hodin, Belgie–Itálie
„Zajistili jsme mu místo v letadle,“ cituje švýcarský deník 20 Minuten (20 minut) tiskového mluvčího Swiss Michaela Stiefa. Ten také vysvětluje, proč se dopravce k takovému kroku rozhodl: „Jeho výraz reprezentoval pocity celé země.“
K Loutenbachovi se navíc dále hrnou nabídky na spolupráci, partnerství či sponzoring od mnoha firem. A nejen to. Překvapil ho například výjimečný telefonát ze Spolkového úřadu pro zdraví. Jeho zástupci chtějí, aby se superfanoušek stal tváří a podporovatelem kampaně pro očkování proti nemoci COVID-19. Měl by na sociálních sítích apelovat na mladé, aby se nechali očkovat.
Podle Blicku, nejčtenějšího deníku v zemi, Loutenbach svou účast v kampani odsouhlasil.
Matka hvězdy po kolapsu Francie zuřila. Křičela na ostatní rodiče, nešetřila Mbappého
Francouzská reprezentace totálně pohořela. V pozici největšího kandidáta na vítězství na Euru se nedostala za brány osmifinále, když po penaltách padla se Švýcarskem. Les Bleus se ocitli ve smutku, zklamání, frustraci a rozepřích, což se přeneslo také mezi rodiče fotbalových hvězd. Matka záložníka Adriena Rabiota Veronique se po zápase přímo na tribuně pustila do rodičů jiných členů výběru trenéra Didiera Deschampse.
Výrobce energetických nápojů Red Bull vybaví příznivce švýcarské reprezentace plechovkami na cestu do Petrohradu a zpět. Švýcarská centrála cestovního ruchu nabízí Loutenbachovi po nervydrásajících fanouškovských zážitcích víkendový pobyt ve wellness zařízení k relaxaci. „Potřebuji odpočinek, potřebuji Švýcarsko.“ Tak zní motto akce, kterou chtějí turistické organizace nalákat obyvatelstvo k návštěvě hotelových a dalších zařízení. Ani tuto nabídku prý superfanoušek Loutenbach neodmítne.
Na otázku, proč se na něj firmy „vrhly“, odpovídá expert na marketing v alpské zemi Felix Murbach: „Protože jeho emoce byly opravdové, velmi autentické. Superfanouška si lidé našli sami, nikdo ho nevyhledával. A v tom je rozdíl. Přesně tak to nyní na sociálních kanálech jako Instagram funguje.“
Murbach si nemyslí, že na své momentální „známosti“ Luca Loutenbach vydělal peníze. Také proto, že k ostatním nabídkám, jako například od mlékárny Emmi z Lucernu, se Loutenbach staví zatím zdrženlivě. „Sice dostane pár ‚cukříčků‘ a dárečků, ale peníze to nebudou,“ uzavírá marketingový expert.
„Jsem obyčejný člověk, který má rád fotbal a fandí národnímu rýmu. Ano, zapáleně,“ popisuje sám sebe v rozhovoru pro Blick amatérský fotbalista klubu FC Rebeuvelier, který hraje pátou ligu v kantonu Jura a pracuje jako sportovní novinář na volné noze pro regionální noviny Quotidien jurassien.