TEST: Hybridní kombíková Toyota Corolla je funkčním mixem moderny a konzervatismu

Ostře sledovaná kategorie kombíků nižší střední třídy není už pár let zcela dominantním hájemstvím Škody Octavia. Z velké části za to může Toyota Corolla Touring Sports (TS), což je auto, s nímž Češi poprvé ve velkém počtu pochopili, že hybrid dává často smysl víc než milovaný diesel. Omlazené provedení nepřináší žádnou revoluci, vylepšená technika ale nabízí ještě lepší provozní efektivitu.

Toyota sklízí v poslední době zasloužené plody úsilí, které v posledních 25 letech věnovala vývoji hybridních systémů pohonu. Auta japonské značky nejsou přitom sama o sobě nějak revoluční, naopak se drží spíš osvědčených receptů a neexperimentují – na to mají Lexus. Dvanáctá generace nosné Corolly je na trhu od roku 2018, což není málo, velmi dobré prodeje ale značku ponoukly k prodloužení jejího života o další dva tři roky, než přijde úplně nový typ. Dostala hybrid páté generace, což je dobrá zpráva hlavně pro ty řidiče, kteří se zas tak moc rozšoupnout při nákupu svého nového auta nechtěli a kteří tedy koukali na slabší ze dvou dostupných hybridů. Ten totiž posílil ze 122 na 140 koní a jakkoliv to na první pohled nevypadá, změna to je velmi citelná.

K TÉMATU: Nová Toyota C-HR patří k nejstylovějším SUV na českém trhu. Má ale i své nedostatky

Sportovní kabát s úspornými útrobami

Corolla TS je sportovně střižený kombík, který své vlohy nedává okolí nijak okázale najevo. Na rozdíl od výbavy GR Sport působí testované provedení vyloženě decentně. Vzhled ale není u téhle Toyoty až tak podstatný.

Modernizace obou hybridních verzí přinesla zajímavé změny. Zvýšení výkonu je vždy vítané, a zatímco dvoulitr už dříve nabídl svižné svezení, základní 1,8litrová varianta byla sice velmi úsporná, avšak málo dynamická. U modelu Prius, který staví na ekologii a nízké spotřebě, to nebylo až tak na překážku. Nicméně u auta, které má konkurovat dieselům, bylo vytáčení motoru na dálnici poněkud nepříjemné. Popisovaný facelift tohle zásadně vylepšil.

Nový hybridní systém má nyní výkon 140 koní, což je už poměrně solidní hodnota, a navíc přináší lehčí a efektivnější baterii. Změny se týkají i elektrické části pohonu. Celá pohonná jednotka je nyní o 15 procent lehčí, má nižší tření a navzdory vyššímu výkonu vykazuje menší spotřebu paliva i nižší emise. Tento pokrok byl umožněn nejen nižším třením díky oleji s nižší viskozitou, ale také častějším přepínáním do elektrického režimu. Pro relativně slabý atmosférický čtyřválec je to přesně ten prvek, který výrazně zlepšuje celkovou dynamiku vozu.

S novým hybridním systémem působí Corolla mnohem energičtěji. To je obzvlášť patrné v režimu Sport, kdy se elektrický pohon více zapojuje, což snižuje potřebu vysokých otáček spalovacího motoru. Výsledkem je tišší interiér a celkově příjemnější zážitek z jízdy.

Lepší než diesel

Spotřeba benzinu se oproti dřívějšku v podstatě nezměnila nebo jen mírně klesla, což v praxi ani nepocítíte. Stále platí, že Toyota Corolla se slabším z obou hybridních motorů je velmi úsporná. Výrobce uvádí spotřebu 4,5 až 4,7 l/100 km, a skutečné hodnoty z testu se od těchto čísel příliš neliší. My jsme dosáhli spotřeby mezi 5,0 a 5,5 l/100 km, ale většinu času jsme jezdili po dálnicích a spotřebu nijak neřešili. Překročit šest litrů na sto kilometrů už vyžaduje opravdu sportovní styl jízdy, ke kterému vás ale toto auto nijak neláká. Jednoduše řečeno, ať s hybridní Corollou pojedete jakkoliv, spotřeba se bude stále pohybovat okolo pěti litrů.

Právě tato vlastnost dělá z Toyoty Corolla TS 1.8 Hybrid perfektní volbu pro jednotlivce i firmy, které potřebují auto vhodné pro jakýkoliv typ provozu. Je pravda, že na dlouhé dálniční jízdy bude diesel možná komfortnější a zážehové mild-hybridy jako 1.5 eTSI mohou být mimo město také relativně úsporné, ale v městském provozu se nevyhnou vyšší spotřebě. A samozřejmě, pokud plánujete jezdit výhradně po městě, je nejlepší volbou elektromobil – ten si však vyžádá vyšší investici. Full hybrid od Toyoty nabízí ideální kombinaci všech těchto vlastností. Po faceliftu zvládá jízdu na dálnici mnohem lépe, na okreskách se snadno dostanete pod pět litrů a ve městě se spotřeba často bude pohybovat kolem čtyř litrů, protože systém dokáže klidně polovinu městské jízdy zvládnout čistě na elektřinu.

Uvnitř stará známá

Ani interiéru se malá modernizace prakticky nedotkla. Corolla zůstává uvnitř přehledná a nepřeplácaná. Displej nového infotainmentu kombinuje dotykové i tlačítkové ovládání. Pro přepínání na pravé straně displeje je třeba se více natáhnout, což je trochu nekomfortní.

Jinak je ovládání elegantní, minimalistické a při jízdě neruší, což je v dnešní přetechnizované době docela příjemné. Na očích máte klasické ukazatele jako otáčkoměr, palivoměr a teplotu chladicí kapaliny, část informací se promítá na head-up displeji.

Toyota díky svému konzervativnímu přístupu ponechala v autě i klasický panel ovládání klimatizace a normální tlačítka na volantu, takže se z pohledu ergonomie prakticky nic nezměnilo. A to je jedině dobře. Zpracování je tradičně kvalitní a prostoru tak akorát. Corolla Touring Sports ze všech srovnání s u nás tak populární Octavií vždy vycházela jako poněkud menší kombi, ale to ještě neznamená, že se člověk bude uvnitř tísnit. Jestli vás zajímá srovnání se Škodou Octavia a třeba Hyundaiem i30 Kombi, připravili jsme ho pro vás v našem porovnávači. Stačí kliknout na tento odkaz.

Závěr

I mírně omlazená Toyota Corolla si zachovává to, co od vozu japonské značky člověk čeká – budí dojem nezničitelnosti, je přiměřeně cenově dostupná a díky hybridu, který je, ať v jedné či druhé verzi, jediným možným pohonem, také mimořádně hospodárná.

Dříve byl základní motor pocitově výkonově trochu méněcenný, teď už to ale neplatí. Pokud hledáte praktické kombi pro každodenní dojíždění do města i řízení po městě, ale i bytelné auto na chalupu či na dovolenou, Corolla je to pravé, o čemž svědčí vysoká prodejní čísla. Ceník a parametry výbav najdete tradičně pod tímto odkazem.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zloději ukradli od silnice „Rozkošného Edu“ a vysadili ho u Vystrkova. Hrozí jim dva roky vězení

Tagy:
hobby dálnice Škoda Octavia Lexus Toyota automobilový průmysl kombi Toyota Corolla volný čas motorová nafta hybridní vozidlo moderna produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství