reklama

Test Volkswagenu Caddy: Nová generace je spíš než osobní dodávkou moderním MPV

Volkswagen Caddy je diskrétní stroj sloužící rodinám, podnikatelům a lidem, kteří při práci využívají své vlastní šikovné ruce. Po 17 letech od uvedení předešlé generace přichází nová kapitola. A že se toho s Caddym událo opravdu hodně.

reklama

Caddy páté generace je dílem divize Volkswagen Užitkové vozy. Bude dostupný i jako pracovní dodávka Caddy Cargo, ale úspěchy zcela určitě sklidí i testovaná osobní verze. Ta má totiž blíže k vanu, či dokonce MPV než k osobní dodávce. Množství moderní výbavy, zpracování interiéru, nabídka komfortních prvků a asistenčních systémů posouvají osobní verzi Caddy do segmentu rodinných MPV. Těch je na trhu stále méně, případně se transformují na SUV nebo crossovery s mnohem menší užitnou hodnotou. Caddy přichází dělat pořádek a ukázat, že MPV ještě mají co říct.

Nová podlaha posouvá kvalitu jízdy o světelné roky

Dosavadní generace VW Caddy sice na pohled stále nevypadala zastarale, její podvozek byl ale doslova předpotopní – s listovými pery už by to v roce 2021 opravdu nešlo, tím spíš, když Volkswagen avizoval, že chce nový Caddy přiblížit k osobním modelům.

Nastoupit tedy musela známá koncernová platforma MQB, která podporuje mnoho moderních technologií. Caddy tedy dostal přímější řízení s elektrickým posilovačem, které mu umožnilo adoptovat nové asistenční systémy, využívající zásahy do řízení. Nově může mít také Lane Assist či asistent manévrování s přívěsem. Vylepšená je přední náprava a zcela nová tuhá zadní náprava s panhardskou tyčí a vinutými pružinami místo vzpomínaných listových. Ta využívá dvě vodicí ramena na měkčích silentblocích, což má opět přispět k vyššímu komfortu a také stabilitě. Nové zadní zavěšení má také menší konstrukční šířku, díky čemuž se podařilo rozšířit prostor mezi podběhy kol v nákladním prostoru tak, že se tam vejde i europaleta na šířku.

Délka karoserie nyní činí 4 501 mm, což je nárůst až o 93 mm. Rozvor narostl o 73 mm na výsledných 2 755 mm. Výška karoserie klesla o 25 mm, ale nebojte se – nákladový prostor je přesto vyšší o 7 mm (1 273 mm). Jednou z nejzásadnějších změn je však šířka 1 855 mm, která je tedy větší až o 62 mm. Nákladový prostor tak narostl až o 50 mm na šířku (1 606 mm), přičemž mezi podběhy se prostor v porovnání s předchůdcem zvětšil až o 60 mm. Zadní nakládací otvor je širší o 51 mm (1 234 mm). Maximální objem nákladového prostoru „krátkého“ Caddy je 3,3 m³.

Do modelu Caddy Maxi, jehož rozvor je prodloužen o 215 mm, se vejdou až 4 metry krychlové nákladu. Ten se však veřejnosti představí později. Maximální délka ložného prostoru činí 2 150 mm.

Uvnitř dvojče Golfu

Interiér novinky si bere příklad z Golfu se vším, co k tomu patří, tedy i včetně neoblíbeného dotykového ovládání čehokoliv. Za příplatek nabízí Caddy plně digitální Innovision Cockpit, který tvoří dva velké displeje. Má zabudovanou ESIM kartu, takže v něm můžete využívat služeb We Connect, která zahrnuje on-line dopravní zpravodajství, ceny pohonných hmot, počasí a další užitečné informace on-line díky zabudované ESIM. Samozřejmě, na palubě je i konektivita přes Android Auto či Apple CarPlay.

V souvislosti s tím oceníte i šikovnou přihrádku ve středové konzole na bezdrátové nabíjení telefonu. Pro podnikatele a živnostníky je extra užitečná funkce We Connect Fleet, která umožňuje přesně monitorovat pohyb a využívání vozidla včetně vedení digitální knihy jízd, záznamů o spotřebě paliva, stylu jízdy řidiče a podobně.

Zpoza volantu se nám zdál Caddy příjemný, protože se v něm velmi dobře sedí. Ergonomická sedadla jsou pohodlná a volant se dá nastavit v opravdu velkém rozsahu, a to výškově i podélně. Při jízdě samotné si rychle všimnete lepšího odhlučnění od kol i aerodynamiky (ale ne zdaleka tak dobrého jako u golfu). Řízení nemá „mrtvé zóny“ a díky rychlejšímu převodu není třeba tolik ručkovat na volantu.

Jízdní vlastnosti jsou ze všeho nepodobnější velkému MPV. Díky novým bezpečnostním a asistenčním systémům, většímu komfortu a kultivovanějšímu podvozku se Caddyho nemusíte bát používat jako jediné auto v rodině. V nabídce má i pohon 4Motion.

Motor 2.0 TDI Evo je kultivovaný při volnoběhu i za jízdy. Testovali jsme nejvýkonnější variantu s výkonem 90 kW (122 k) a točivým momentem 320 Nm. Pokud máte obavy, zda jsou to dostatečné parametry, můžeme vás uklidnit. Točivý moment je víc než dostatečný, i když máte naloženo, a maximální výkon beztak využijete pouze v oblasti maximálních otáček a při jízdě vysokou rychlostí na dálnici. Tam vám zase pomůže lepší aerodynamika. Brzy přibude také benzinový motor 1.5 TSI, a dokonce i motor 1.5 TGI spalující zemní plyn.

Na poměry DSG fungovala až zázračně dobře 7stupňová automatická převodovka DSG – žádné chaotické přeřazování, váhání s řazením nebo týden čekání, než ústrojí zařadí zpátečku. Sedmikvalt motor zbytečně nevytáčel a využíval maximální točivý moment motoru i v situaci, kdy vážilo auto s nákladem přibližně dvě a čtvrt tuny. Nijak drasticky se nezměnil ani projev brzd.

Prázdné auto jezdilo ve městě za 5,4 litru, mimo města za 4,7 a na dálnici za rovných 7 litrů. Se 400 kg nákladu v kufru a přibližně 180 kg živé váhy s technickou na palubě stoupl městský apetit na 6,3 litru, mimoměstský na 5,3 a dálniční na rovných 8 litrů.

Konec dobrý, všechno dobré

Dobré věci v Caddym zůstaly. Obrovský prostor na palubě, zvýšená pozice za volantem, množství odkládacích prostorů a také posuvné zadní dveře. Všechno je to však zabalené v modernějším kabátě a v noci svítí Caddy na cestu skvělými výkonnými LED světly. Třeba dveřmi se také už nemusí třískat a dobuchují se s decentností osobního vozu. Stále je to robustní pracant s dobrou nosností a úžasnou variabilitou, který poslouží stejně dobře náročné rodině jako podnikateli. Technologickou a bezpečnostní výbavou se konkurenci vzdálil na míle. To samé ale platí také o ceně.

Kompletní ceník novinky najdete ZDE, porovnání s konkurencí pod TÍMTO odkazem.

Tagy:
Volkswagen MPV novinka Volkswagen Caddy platforma MQB osobní dodávka nosnost

Hlavní zprávy

Sledujte ŽIVĚ Hlavní zprávy: Polský podnik neobsluhuje Čechy. Jak pochodil reportér?
Sledujte v TV

Sledujte ŽIVĚ Hlavní zprávy: Polský podnik neobsluhuje Čechy. Jak pochodil reportér?

Ty nejnovější ověřené zprávy z domova i ze světa. Čechy neobsluhujeme, takový vzkaz visí na dveřích jedné z restaurací v polské Bogatynii, městě, kde žije většina horníků z dolu Turów. Nápis je dalším důkazem rostoucího napětí mezi oběma zeměmi. Do podniku vyrazil reportér CNN Prima NEWS Libor Tampier. Setkal se s pohostinností, nebo ho odtud vyvedli? Nejen o tom v Hlavních zprávách od 18:55.

Harry a Meghan jsou v New Yorku, chtějí vakcíny pro všechny. Nejdřív ale vyrazili do baru

Princ Harry a jeho manželka Meghan ve středu přiletěli do New Yorku. V baru luxusního hotelu Carlyle se nejprve setkali s několika přáteli, druhý den pak uctili památku obětí teroristického útoku z 11. září 2001. Ve městě chtějí strávit tři dny a děti nechali doma, přestože dceři Lilibet jsou teprve tři měsíce. Za hlavní cíl své návštěvy považují apel na světové lídry, aby byly vakcíny proti covidu dostupné po celém světě. V New Yorku probíhá zasedání Valného shromáždění OSN.

Babiš, Fiala i Rakušan. Osm politických lídrů se utká v superdebatě Česko hledá premiéra

Necelé dva týdny před sněmovními volbami se na CNN Prima NEWS uskuteční velká superdebata s lídry nejsilnějších českých stran či koalic. Nebudou tak chybět premiér Andrej Babiš (ANO), Petr Fiala (koalice Spolu) nebo Vít Rakušan (koalice Piráti a Starostové). Sledujte v neděli 26. září od 20:00 první díl speciálního vysílání s názvem Česko hledá premiéra.

Vzniká hra z období husitských tažení. Dělá na ní jediný Čech, spustil crowdfunding

Husitské tažení do Slezska se špetkou magie. Tak by se dala popsat chystaná počítačová hra 1428: Shadow over Silesia, která sleduje skutečné historické události na českém území. Na titulu dělá jediný Čech – vývojář Petr Kubíček. Redakci CNN Prima NEWS sdělil, že původně na hře pracoval ve volném čase a financoval ji z vlastních úspor, nyní ale odstartoval crowdfundingovou kampaň na Hithitu, aby vývoj českého titulu z husitského prostředí dotáhl do zdárného konce. Hře nebude chybět ani český dabing.

Vyšetřování koryčanské tragédie pokračuje. Policie žádá veřejnost o záznamy výbuchu

Policie žádá veřejnost o poskytnutí kamerových záznamů výbuchu rodinného domu v Koryčanech na Kroměřížsku. Dům explodoval ve středu 15. září. Neštěstí si vyžádalo život dvou zasahujících dobrovolných hasičů, další čtyři lidé včetně jejich dvou kolegů utrpěli zranění. Záznam, který má k dispozici redakce CNN Prima NEWS, můžete vidět v úvodním videu článku.

reklama

Domácí zpravodajství

Horká fáze předvolebního vysílání: CNN Prima NEWS uvádí nové pořady i superdebaty s diváky

CNN Prima NEWS startuje horkou fázi předvolebního vysílání a uvádí celou řadu nových pořadů a formátů, jejichž společným tématem jsou blížící se volby do Poslanecké sněmovny. Od 30. srpna nabízí každý všední den speciální volební blok, dále mimořádná vydání pořadu 360° s diváky ve studiu, dvě superdebaty s lídry stran a v neposlední řadě moderní volební studio v den voleb samotných.

Jako čekání na smrt. Renata strávila devět let v nemocnicích, lékaři stále tápou

Před devíti lety se Renatin život obrátil naruby. Šla k lékaři na běžnou prohlídku, jenže po kontrole zkolabovala a na týden skončila v umělém spánku. Tři měsíce pak strávila na ARO s umělou plicní ventilací. Teď je na invalidním vozíku a lékaři dodnes nevědí, co bylo příčinou prudkého zhoršení jejího zdravotního stavu. Renata se však nevzdává a snaží se vrátit do běžného života.

reklama