reklama

Test Volkswagenu Caddy: Nová generace je spíš než osobní dodávkou moderním MPV

/ fotografií

Volkswagen Caddy je diskrétní stroj sloužící rodinám, podnikatelům a lidem, kteří při práci využívají své vlastní šikovné ruce. Po 17 letech od uvedení předešlé generace přichází nová kapitola. A že se toho s Caddym událo opravdu hodně.

reklama

Caddy páté generace je dílem divize Volkswagen Užitkové vozy. Bude dostupný i jako pracovní dodávka Caddy Cargo, ale úspěchy zcela určitě sklidí i testovaná osobní verze. Ta má totiž blíže k vanu, či dokonce MPV než k osobní dodávce. Množství moderní výbavy, zpracování interiéru, nabídka komfortních prvků a asistenčních systémů posouvají osobní verzi Caddy do segmentu rodinných MPV. Těch je na trhu stále méně, případně se transformují na SUV nebo crossovery s mnohem menší užitnou hodnotou. Caddy přichází dělat pořádek a ukázat, že MPV ještě mají co říct.

Jedinou pihou na kráse je nezakrytá stříbrná lišta bočních posuvných dveří.
Jedinou pihou na kráse je nezakrytá stříbrná lišta bočních posuvných dveří.
Zdroj: Bart Běhal

Nová podlaha posouvá kvalitu jízdy o světelné roky

Dosavadní generace VW Caddy sice na pohled stále nevypadala zastarale, její podvozek byl ale doslova předpotopní – s listovými pery už by to v roce 2021 opravdu nešlo, tím spíš, když Volkswagen avizoval, že chce nový Caddy přiblížit k osobním modelům.

Nastoupit tedy musela známá koncernová platforma MQB, která podporuje mnoho moderních technologií. Caddy tedy dostal přímější řízení s elektrickým posilovačem, které mu umožnilo adoptovat nové asistenční systémy, využívající zásahy do řízení. Nově může mít také Lane Assist či asistent manévrování s přívěsem. Vylepšená je přední náprava a zcela nová tuhá zadní náprava s panhardskou tyčí a vinutými pružinami místo vzpomínaných listových. Ta využívá dvě vodicí ramena na měkčích silentblocích, což má opět přispět k vyššímu komfortu a také stabilitě. Nové zadní zavěšení má také menší konstrukční šířku, díky čemuž se podařilo rozšířit prostor mezi podběhy kol v nákladním prostoru tak, že se tam vejde i europaleta na šířku.

Do těchto míst ideálně pasuje europaleta položená na šířku.
Do těchto míst ideálně pasuje europaleta položená na šířku.
Zdroj: Bart Běhal

Délka karoserie nyní činí 4 501 mm, což je nárůst až o 93 mm. Rozvor narostl o 73 mm na výsledných 2 755 mm. Výška karoserie klesla o 25 mm, ale nebojte se – nákladový prostor je přesto vyšší o 7 mm (1 273 mm). Jednou z nejzásadnějších změn je však šířka 1 855 mm, která je tedy větší až o 62 mm. Nákladový prostor tak narostl až o 50 mm na šířku (1 606 mm), přičemž mezi podběhy se prostor v porovnání s předchůdcem zvětšil až o 60 mm. Zadní nakládací otvor je širší o 51 mm (1 234 mm). Maximální objem nákladového prostoru „krátkého“ Caddy je 3,3 m³.

K tématu

Do modelu Caddy Maxi, jehož rozvor je prodloužen o 215 mm, se vejdou až 4 metry krychlové nákladu. Ten se však veřejnosti představí později. Maximální délka ložného prostoru činí 2 150 mm.

Uvnitř dvojče Golfu

Interiér novinky si bere příklad z Golfu se vším, co k tomu patří, tedy i včetně neoblíbeného dotykového ovládání čehokoliv. Za příplatek nabízí Caddy plně digitální Innovision Cockpit, který tvoří dva velké displeje. Má zabudovanou ESIM kartu, takže v něm můžete využívat služeb We Connect, která zahrnuje on-line dopravní zpravodajství, ceny pohonných hmot, počasí a další užitečné informace on-line díky zabudované ESIM. Samozřejmě, na palubě je i konektivita přes Android Auto či Apple CarPlay.

V souvislosti s tím oceníte i šikovnou přihrádku ve středové konzole na bezdrátové nabíjení telefonu. Pro podnikatele a živnostníky je extra užitečná funkce We Connect Fleet, která umožňuje přesně monitorovat pohyb a využívání vozidla včetně vedení digitální knihy jízd, záznamů o spotřebě paliva, stylu jízdy řidiče a podobně.

Pohledný, ale komplet digitální. To je kokpit nového Caddy.
Pohledný, ale komplet digitální. To je kokpit nového Caddy.
Zdroj: Bart Běhal

Zpoza volantu se nám zdál Caddy příjemný, protože se v něm velmi dobře sedí. Ergonomická sedadla jsou pohodlná a volant se dá nastavit v opravdu velkém rozsahu, a to výškově i podélně. Při jízdě samotné si rychle všimnete lepšího odhlučnění od kol i aerodynamiky (ale ne zdaleka tak dobrého jako u golfu). Řízení nemá „mrtvé zóny“ a díky rychlejšímu převodu není třeba tolik ručkovat na volantu.

Jízdní vlastnosti jsou ze všeho nepodobnější velkému MPV. Díky novým bezpečnostním a asistenčním systémům, většímu komfortu a kultivovanějšímu podvozku se Caddyho nemusíte bát používat jako jediné auto v rodině. V nabídce má i pohon 4Motion.

Vokswagen Caddy 2.0 TDI Style.
Vokswagen Caddy 2.0 TDI Style.
Zdroj: Bart Běhal

Motor 2.0 TDI Evo je kultivovaný při volnoběhu i za jízdy. Testovali jsme nejvýkonnější variantu s výkonem 90 kW (122 k) a točivým momentem 320 Nm. Pokud máte obavy, zda jsou to dostatečné parametry, můžeme vás uklidnit. Točivý moment je víc než dostatečný, i když máte naloženo, a maximální výkon beztak využijete pouze v oblasti maximálních otáček a při jízdě vysokou rychlostí na dálnici. Tam vám zase pomůže lepší aerodynamika. Brzy přibude také benzinový motor 1.5 TSI, a dokonce i motor 1.5 TGI spalující zemní plyn.

Na poměry DSG fungovala až zázračně dobře 7stupňová automatická převodovka DSG – žádné chaotické přeřazování, váhání s řazením nebo týden čekání, než ústrojí zařadí zpátečku. Sedmikvalt motor zbytečně nevytáčel a využíval maximální točivý moment motoru i v situaci, kdy vážilo auto s nákladem přibližně dvě a čtvrt tuny. Nijak drasticky se nezměnil ani projev brzd.

Prázdné auto jezdilo ve městě za 5,4 litru, mimo města za 4,7 a na dálnici za rovných 7 litrů. Se 400 kg nákladu v kufru a přibližně 180 kg živé váhy s technickou na palubě stoupl městský apetit na 6,3 litru, mimoměstský na 5,3 a dálniční na rovných 8 litrů.

Konec dobrý, všechno dobré

Dobré věci v Caddym zůstaly. Obrovský prostor na palubě, zvýšená pozice za volantem, množství odkládacích prostorů a také posuvné zadní dveře. Všechno je to však zabalené v modernějším kabátě a v noci svítí Caddy na cestu skvělými výkonnými LED světly. Třeba dveřmi se také už nemusí třískat a dobuchují se s decentností osobního vozu. Stále je to robustní pracant s dobrou nosností a úžasnou variabilitou, který poslouží stejně dobře náročné rodině jako podnikateli. Technologickou a bezpečnostní výbavou se konkurenci vzdálil na míle. To samé ale platí také o ceně.

Kompletní ceník novinky najdete ZDE, porovnání s konkurencí pod TÍMTO odkazem.

K tématu

Tagy: Volkswagen MPV novinka Volkswagen Caddy platforma MQB osobní dodávka nosnost
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

EURO 2021

Eriksen z nemocnice poslal první fotku po kolapsu. Připojil povzbudivý vzkaz

Eriksen z nemocnice poslal první fotku po kolapsu. Připojil povzbudivý vzkaz

„Za daných okolností se mám dobře,“ vzkázal dánský fotbalista Christian Eriksen nejen svým příznivcům, ale všem, kteří mu od sobotního kolapsu přímo na hřišti drží palce. Vzkaz spojený s fotografii, na které Eriksen ukazuje zdvižený palec, se objevil v úterý ráno na sociálních sítích dánského fotbalového svazu. 29letý záložník teď bude svým spoluhráčům držet palce v dalších zápasech na probíhajícím Euru.

Slovensko

Kauza Kuciak znovu u soudu. Žalobce má nové důkazy proti osvobozenému Kočnerovi

Kauza Kuciak znovu u soudu. Žalobce má nové důkazy proti osvobozenému Kočnerovi

Slovenský nejvyšší soud v úterý projedná odvolání proti verdiktu nižšího soudu, který ve tři roky starém případu vraždy novináře Jána Kuciaka a Martiny Kušnírové loni osvobodil dva obžalované a uznal vinným žalovaného vrahova pomocníka. Další dva muži, včetně vraha zmíněné dvojice Miroslava Marčeka, dříve přiznali vinu a byli v samostatných procesech pravomocně potrestáni dlouholetým vězením.

PŘEHLEDNĚ: Rozvolnění pokračuje. Co se mění od úterý a co po prvním červenci?
Pijte vodu, křičel rozladěný Ronaldo. Hvězdný sportovec nesnesl na stole Coca-Colu
Epidemie na ústupu. Přibylo 188 případů covidu, o třetinu méně než před týdnem
Na D1 se srazily auto, dodávka a cisterna, jeden zraněný. Kolona měla osm kilometrů
reklama
reklama
Schick jako Spider-Man, který zamotal Marshalla do sítě. Český gól pobláznil internet

EURO 2021

Domácí zpravodajství

Trávníček promluvil o smrti Šafránkové: Jak na kolegyni vzpomíná a proč nekomunikoval?
Další články
reklama
reklama