Tohle jsou nejspolehlivější ojetiny na trhu podle odborníků. Oblíbený elektromobil propadl


Každoroční TÜV Report je jedním z nejsledovanějších průvodců při výběru a nákupu ojetého vozu. Němci však uvádějí, že se aktuální trend spíše zhoršuje, protože německými STK neprojde každé páté kontrolované osobní auto. K hlavním důvodům patří nejen skutečnost, že vozový park na silnicích stárne, ale také to, že řidiči a provozovatelé vozidel mají méně času na jejich údržbu.

Nezávislá německá organizace TÜV právě zveřejnila nejnovější TÜV Report pro nadcházející rok 2026 a už tradičně přináší komplexní přehled světa ojetých aut, který vychází z výsledků povinných technických kontrol. Letošní průvodce ojetinami však upozorňuje, že meziročně nedošlo k žádnému zlepšení situace a že se trend posledních let zhoršil zpět na úroveň před globální pandemií. Během té totiž měli řidiči více času na údržbu aut.

ČTĚTE TAKÉ: Řidiči přestávají zvládat akceleraci elektromobilů. Číňané chystají omezovače rychlosti

Nejnovější TÜV Report odhaluje až nepříjemnou realitu a uvádí, že více než každé páté osobní auto na německých silnicích nezvládne úspěšně absolvovat technickou kontrolu. Celková nespolehlivost v aktuální statistice dosahuje 21,5 procenta. Letošní přehled byl přitom sestaven na základě dat z 9,5 milionu prohlídek uskutečněných v období od 1. července 2024 do 30. června 2025.

TÜV prověřil 216 oblíbených ojetin

TÜV Report 2026 zahrnuje celkem 216 oblíbených modelů osobních aut, včetně osmnácti elektromobilů. Vůbec nejúspěšnějším autem se stal malý městský hatchback Mazda 2, který v kategorii vozidel ve věku od dvou do tří let vykázal až zanedbatelnou poruchovost 2,9 procenta. Pro japonskou značku se jedná o jeden ze dvou velkých úspěchů v asi nejsledovanější evropské statistice spolehlivosti osobních aut.

V druhé věkové kategorii aut mezi čtyřmi a pěti lety stáří uspěly volkswageny Golf Sportsvan a T-Roc, přičemž populární kompaktní SUV rovněž ovládlo i následující skupinu šesti až sedmiletých aut. Nejspolehlivější osmi až devítiletou ojetinu si připsala opět Mazda s crossoverem CX-3, technicky vycházejícím z architektury nejúspěšnější Mazdy 2. V předposlední sledované skupině aut ve věku 10 až 11 let zazářil Mercedes-Benz třídy B a nejlepším autem v poslední kategorii 12 až 13 let stáří je nejrozumnější volbou velké SUV Volkswagen Touareg.

Tesla má nejhorší výsledek za 10 let

Z nejnovějšího TÜV Reportu můžeme zároveň vyčíst i nejméně spolehlivá auta, kterým by se opatrnější provozovatelé a řidiči měli raději vyhnout. Velkou pozornost na sebe přitáhla elektrická Tesla Model Y, protože v kategorii dvou- až tříletých ojetin dosáhla nejhoršího výsledku za posledních 10 let s výslednou poruchovostí 17,3 procenta.

Celkově nejhorší výsledek pak najdeme na úplném konci žebříčku nejstarších sledovaných ojetých aut ve věku 12 až 13 let. Na posledním místě je Renault Clio, z něhož technicky vycházely i populární Dacie, který dosáhl poruchovosti 40,4 procenta při průměrném nájezdu 121 tisíc kilometrů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Stočený tachometr má až třetina ojetých aut. Opozice chce zavést kontrolu ihned po nákupu