Trolejbus se nevejde na kruhový objezd
Pražská doprava získala do svého vozového parku novou posilu. Nejdelší trolejbusy u nás by měly vozit cestující z Veleslavína na letiště a zpět. Jenže je tady problém, a to jejich velikost. Leckdy totiž zabírají i dva jízdní pruhy.
Trolejbus měří 25 metrů a vejde se do něj téměř 180 cestujících. Zatímco zadní část při odbočování zabere téměř dva pruhy, přední zase musí najet do protisměru. Na sociálních sítích se lidé takovou jízdou baví. „To bude první vozidlo, které na kruháči u letiště nabourá samo do sebe,“ napsal jeden z uživatelů. „Lituji toho řidiče, to musí být trochu kamikadze,“ uvedl další.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nebezpečné přechody v Česku. Dopravní experti varují zejména před tím v centru Prahy
Zatímco vyjádření náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) se redakci CNN Prima NEWS získat nepodařilo, ozvala se opozice. Je to přitom jen pár měsíců od doby, co se Hřib na sociální síti X podivoval, že se redakce nejdelším trolejbusům dostatečně nevěnuje.
O našem novém nejdelším trolejbusu reportovaly Novinky, ČT, Blesk, Právo, MFDnes, Ekonomický deník, Pražský patriot, Večerní Praha a Parlamentní listy. Hit Rádio mělo na místě i živé studio. @CNNPrima to ignorovala a usoudila, že pro jejich diváky je důležitější cyklostupátko.
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) November 23, 2023
„Překvapuje mě, že si nikdo dopředu neprošel tu trasu a nenasimuloval, jestli by to tam mohlo projet,“ sdělil pražský zastupitel Ondřej Prokop (ANO).
Podobný názor má i dopravní expert Roman Budský. „Ta trasa se měla důsledně posoudit, než se tam pustí tak rozměrné vozidlo. Myslím, že řidič toho za celou směnu bude mít dost,“ řekl Budský. „Vybočuje to skoro o metr a půl. Jsou s tím problémy,“ řekl řidič.
Velkokapacitní čtyřiadvacetimetrový trolejbus Škoda Solaris Zdroj: profimedia/ČTK
Velkokapacitní čtyřiadvacetimetrový trolejbus Škoda Solaris Zdroj: profimedia/ČTK
Velkokapacitní čtyřiadvacetimetrový trolejbus Škoda Solaris Zdroj: profimedia/ČTK
Velkokapacitní čtyřiadvacetimetrový trolejbus Škoda Solaris Zdroj: profimedia/ČTK
Zahájení zkušebního provozu velkokapacitního tříčlánkového trolejbusu ŠkodaSolaris 24m bez cestujících na trati mezi Palmovkou a Čakovicemi, 30. 11. 2023 Zdroj: profimedia/ČTK
Praha objednala megatrolejbusy. Zdroj: CNN Prima NEWS
Zahájení zkušebního provozu velkokapacitního tříčlánkového bateriového trolejbusu Škoda Solaris 24m s cestujícími, 21. prosince 2023 Zdroj: profimedia/ČTK
Dopravní podnik má objednáno 20 trolejbusů za 620 milionů korun. Jejich výhodou má být úspora energií. Trasa, po které budou zpočátku jezdit, má 19 kilometrů. „Praha by měla přistoupit k radikálnějšímu řešení, které je hodné 21. století, čili nezávislá kolejová doprava nebo metro. Ostatně mají to všechna velká města v ostatních zemích,“ sdělil Budský.