Fiasko Hřibových nejdelších trolejbusů za půl miliardy. Nabourají samy do sebe, smějí se lidé

Praha objednala megatrolejbusy.

Trolejbus se nevejde na kruhový objezd

Pražská doprava získala do svého vozového parku novou posilu. Nejdelší trolejbusy u nás by měly vozit cestující z Veleslavína na letiště a zpět. Jenže je tady problém, a to jejich velikost. Leckdy totiž zabírají i dva jízdní pruhy.

Trolejbus měří 25 metrů a vejde se do něj téměř 180 cestujících. Zatímco zadní část při odbočování zabere téměř dva pruhy, přední zase musí najet do protisměru. Na sociálních sítích se lidé takovou jízdou baví. „To bude první vozidlo, které na kruháči u letiště nabourá samo do sebe,“ napsal jeden z uživatelů. „Lituji toho řidiče, to musí být trochu kamikadze,“ uvedl další.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nebezpečné přechody v Česku. Dopravní experti varují zejména před tím v centru Prahy

Zatímco vyjádření náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) se redakci CNN Prima NEWS získat nepodařilo, ozvala se opozice. Je to přitom jen pár měsíců od doby, co se Hřib na sociální síti X podivoval, že se redakce nejdelším trolejbusům dostatečně nevěnuje.

„Překvapuje mě, že si nikdo dopředu neprošel tu trasu a nenasimuloval, jestli by to tam mohlo projet,“ sdělil pražský zastupitel Ondřej Prokop (ANO).

Podobný názor má i dopravní expert Roman Budský. „Ta trasa se měla důsledně posoudit, než se tam pustí tak rozměrné vozidlo. Myslím, že řidič toho za celou směnu bude mít dost,“ řekl Budský. „Vybočuje to skoro o metr a půl. Jsou s tím problémy,“ řekl řidič.

Dopravní podnik má objednáno 20 trolejbusů za 620 milionů korun. Jejich výhodou má být úspora energií. Trasa, po které budou zpočátku jezdit, má 19 kilometrů. „Praha by měla přistoupit k radikálnějšímu řešení, které je hodné 21. století, čili nezávislá kolejová doprava nebo metro. Ostatně mají to všechna velká města v ostatních zemích,“ sdělil Budský.

Tagy: