U stanice metra Opatov vzniká parkovací dům s parkem na střeše. Bude mít kapacitu 495 aut

Vizualizace parkovacího domu P+R na Opatově Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy
U stanice metra C Opatov v Praze 11 začala koncem května stavba roky připravovaného P+R parkovacího domu. Podle výsledků tendru vyjde na 663,8 milionu korun bez DPH a uskuteční ji sdružení firem BAK stavební společnost, Metrostav DIZ a Geosan Group. P+R parkoviště zajišťují řidičům možnost zaparkovat auto a dál se po městě přepravovat pomocí MHD.
Parkovací dům v Chilské ulici u stanice metra Opatov bude mít kapacitu 495 aut. V domě budou i místa pro elektromobily, 43 stání pro vozy s plynovým pohonem a prostor pro odstavení 32 jízdních kol. V garážích má být také deset stání pro tělesně postižené. Na střeše vznikne park, který bude sloužit mimo jiné i seniorům z blízkého domova důchodců. Budou tam mít i cvičební prvky.
ČTĚTE TAKÉ: Celý týden zkoušel, jak se oběsí, vzpomíná Janda. Berka z Olympiku se zabil v den koncertu
Příprava stavby byla složitá, magistrát ji soutěžil dvakrát. Nejprve v roce 2022 vybral stejné sdružení, ale zakázku po řadě námitek dalšího z účastníků či kritice antimonopolního úřadu zrušil s tím, že se ve lhůtě pro vypořádání nepodařilo získat od vítěze potřebné doplňující informace. Vítěze následujícího tendru městská rada schválila letos koncem března.
Starosta Prahy 11 a předseda dopravního výboru pražského zastupitelstva Martin Sedeke (ODS) řekl, že stavba je podstatná jak z lokálního, tak celoměstského významu, protože kolem metra Opatov je nedostatek parkování a P+R parkovací domy je obecně nutné stavět kvůli statisícům denně dojíždějících Středočechů.
Navazuje na téma

Po dokončení bude dům provozovat stejně jako ostatní záchytná parkoviště TSK. Její ředitel Filip Hájek sdělil, že v systému je k dispozici přes 10 tisíc míst a relativně nově je z ekonomického pohledu v černých číslech, takže na něj město nemusí doplácet.
Scheinherr: Projekt jsme předávali na stříbrném podnose
Zdržení výstavby kritizoval předseda opoziční Prahy Sobě a bývalý městský radní pro dopravu Adam Scheinherr. „Projekt jsme nové koalici předávali na stříbrném podnose včetně stavebního povolení. Koalici ODS a Pirátů však trvalo téměř tři roky, než stavbu dokázala zahájit. To je už bohužel standardem současné koalice: nové projekty se nepřipravují a ty námi připravené se zpožďují,“ uvedl.
Praha v roce 2021 dokončila na Černém Mostě stavbu P+R parkovacího domu pro 886 aut zhruba za půl miliardy korun a předloni otevřela další u stanice metra B Nové Butovice, který nabízí téměř 400 stání. P+R parkoviště jsou určená především pro dojíždějící Středočechy a mají ulevit dopravě v metropoli tím, že řidiči zanechají auto na kraji města a pokračují MHD.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Malá spojila zdražování bytů s Ukrajinci. Prosím? Vyvoláváte nenávist, nařkla ji Decroix