Dovoz z Ukrajiny vázne
Válka na Ukrajině neznamená problémy jen pro výrobce automobilů, zásadní restrikce nebo zastavení výroby hlásí i jejich dodavatelé. Německý gumárenský průmysl varuje před blížícím se nedostatkem nových pneumatik na trhu. Docházejí totiž suroviny z Ruska.
Ruská agrese na Ukrajině a Putinovy „kontrasankce“ s sebou každý den přináší nová omezení na straně evropských výrobců, kteří jsou závislí na primárních surovinách z východu. Pokud jde o automobilový trh, nejnověji začínají zvedat varovný prst představitelé gumárenského průmyslu.
Majitel elektromobilu na servisu vůbec neušetří. Na vině jsou drahé pneumatiky
Data z nizozemských servisů ukazují, že vlastnit elektromobil není tak výhodné, jak se zpočátku myslelo. Vyšší pořizovací cena vozu s ekologickým pohonem měla být vykoupena nižšími provozními a servisními náklady, jenže studie ukazuje pravý opak.
Podle týdeníku Automobilwoche gumařům totiž začínají docházet saze, které jsou pro výrobu nových pneumatik nenahraditelné. Jak je to možné? „Až třetina dovozu sazí pochází z Ruska,“ komentoval nedostatek klíčové suroviny Boris Engelhardt z Německé asociace gumárenského průmyslu. Zásoby docházejí, nové už nepřijdou.
Pneumatikáři je používají jako plnivo a neumí je při výpadcích dodávek ničím nahradit. Předpovídají proto velký nedostatek nových pneumatik na trhu. „Ruské kapacity selhávají a evropské zdroje sazí na pokrytí poptávky ani zdaleka nestačí,“ doplnil Engelhardt.
V některých evropských gumárenských provozech se očekává úplné zastavení výroby, první továrny v Itálii a Francii tak již učinily. Německo se údajně v krátké době k přerušení výroby pneumatik přidá také.