Stavební úřady zažívají po přechodu do digitální éry peklo
Přechod do digitální éry na stavebních úřadech provází problémy – nový systém totiž nefunguje tak, jak by měl. K tomu se úředníci dál topí v papírech, protože řada občanů na poslední chvíli podala žádost ještě postaru. Díky tomu se vyhnula zmatkům a vyšším poplatkům.
Za hradbami šanonů se úředníci už pomalu ztrácejí. „Stavebníci se snažili podat co nejvíce žádostí do konce června, tudíž teď jsme zavaleni opravdu hodně spisy,“ popsala CNN Prima NEWS pověřená vedoucí Stavebního úřadu České Budějovice Blanka Martiniová.
ČTĚTE TAKÉ: Tisíce lidí marně čekají na své peníze. Úřady nestíhají zpracovávat žádosti o dávky
Podobná situace je i ve Žďáru nad Sázavou. Stohy dokumentů už se nevejdou na stůl ani do polic, a tak je musí úředníci dávat na zem. „Přijdu a postupně se to pokouším zpracovávat. Samozřejmě ale máte jenom dvě ruce a jednu hlavu,“ uvedla úřednice Veronika Bartošová. „Kolegové vnímali opravdu velký tlak a zájem, aby stavebníci stihli podat své žádosti ještě postaru. Počítali jsme, že máme zhruba čtyřnásobný nárůst za měsíc červen,“ potvrdila mluvčí městského úřadu ve Žďáru nad Sázavou Blanka Sobolová.
Před zmatky kvůli digitalizaci varoval i prezident Petr Pavel. „Pokud něco není dostatečně detailně připraveno a odzkoušeno, tak bychom to neměli hodit do prostoru a čekat, že se to nějak usadí. To nevyvolává důvěru ve státní správu a její kvalitu,“ uvedl Pavel. Na úřadech navíc stále chybí slíbená technika, někde dokonce i úředníci.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Digitalizace stavebního řízení? Věřit ministerstvu, tak tu teď hrajeme piškvorky, zní z Brna