Otevření dálnice D1 na 25. kilometru nedaleko Prahy se odkládá na 11:00. Důvodem je zpoždění prací při instalaci nosné konstrukce nadjezdu u Kaliště. Příčinou zdržení je pomalejší doprava konstrukce na místo, uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl na Twitteru. Provoz se měl obnovit v 9:00.
Dálnice se plánovaně uzavřela v sobotu v 21:00. Dělníci instalují konstrukci nadjezdu, který převádí místní obslužnou komunikace Lensedly–Hrušov přes dálnici D1. Konstrukce je ocelová, měří 77,5 metru, šířku má čtyři metry a váží 168 tun. Budou ji osazovat dva jeřáby, každý o nosnosti 500 tun.
Česko zachvátila panika jménem AdBlue. Proč kapalina zdražuje a k čemu je potřeba?
Náklady na silniční dopravu stoupají v posledních týdnech a měsících o desítky procent, a to téměř ve všech aspektech. Zdražují paliva, samotná vozidla, energie, náklady na lidské zdroje a vyšší jsou i úroky. Nyní ale může dojít k nejhoršímu: Nedostatek kapaliny AdBlue může zastavit provoz všech nákladních vozidel i autobusů. A na silnice nevyjedou ani řidiči osobních vozů vyrobených podle normy Euro 6.
Řidiči musí po dobu uzavírky jezdit po objízdných trasách. Pro vozidla do 12 tun je objížďka obousměrně ze sjezdu na Mirošovice, po silnici I/3 a přes Benešov na exit na 34. kilometru u Ostředku.
Vozy nad 12 tun musí dálnici objet výrazně delší objížďkou, a to přes Tábor. Zpět na dálnici se vrátí na 90. kilometru u Humpolce. „Na objízdných trasách jsme žádné komplikace nezaznamenali,“ řekla policejní mluvčí Barbora Schneeweissová.
Při demolici mostu řidiči nákladních aut nerespektovali stanovenou objížďku a jezdili po trasách pro auta do 12 tun. Vznikaly tak dopravní komplikace.