Nové logo, červený svetr, heslo „V krizi vás ochráníme“. Tak bude vypadat kampaň ČSSD do krajských a senátních voleb. Strana ji odstartovala pondělní tiskovou konferencí, na které promítla video, ve které srovnává chování šéfa sociálních demokratů a ministra vnitra Jana Hamáčka a premiéra Andreje Babiše (ANO) i ministra zdravotnictví Adama Vojtěch (za ANO).
ČSSD chce během kampaně využít především Hamáčka, který během koronavirové krize například zajistil roušky a stal se šéfem Ústředního krizového štábu. Soc. dem. sestříhala video, na kterém jsou výroky ministra zdravotnictví Vojtěcha ze Sněmovny o tom, že roušek je dostatek.
Ve videu je také scénka z tiskové konference, na které premiér vyslýchal ministra zdravotnictví a donutil ho říct, od koho dostal chybné informace v případě lékařky, která musela do karantény. ČSSD video zveřejní během dne na sociální síti.
„Celý ten příběh je o tom, že jsme to zvládli. Červený svetr je symbol, že se dají dělat věci jinak a lépe,“ komentoval Hamáček. „Máme za sebou složité období a děláme všechno pro to, abychom ochránili i ty nejvíce zranitelné,“ dodal.
ČSSD podle něj velmi vážně bere vzkaz od voličů z předchozích voleb, kdy strana nedopadla úplně nejlépe. „Stále se měníme, zmodernizovali jsme styl, lidé to začínají vnímat,“ řekl Hamáček.
Mezi hlavní témata, která chce ČSSD řešit, patří například dostupné bydlení nebo růst nezaměstnanosti. Podle vedení sociálních demokratů je také hlavní problém, že někteří lidé stále nemají důstojnou mzdu.