Super Bowl – finále sezóny amerického fotbalu – je v USA každoročně sportovní i reklamní událostí číslo jedna. Společnosti musejí platit miliony dolarů, aby jejich značka, byť na pár sekund, zazářila během propagačních přestávek. V nabitých reklamních spotech se letos v televizi objevili například herci Ashton Kutcher, Mila Kunis a dokonce dorazil i Střihoruký Edward.
Rozpočty marketingových agentur, které připravují reklamy pro Super Bowl, hravě překonají kdejaký český film. Za třicet vteřin slávy si v neděli televize CBS, která vrchol sezóny vysílala, účtovala průměrně 5,5 milionu dolarů (117 milionů korun). Úzkostlivě krátkou časovou dotaci se firmy zpravidla snaží přebít megalomanským pojetím reklamy. Spoty tak mnohdy připomínají hollywoodský film.
Na televizních obrazovkách se letos během Super Bowlu objevila řada předních amerických společností, kterým se podařilo zlanařit i některé herecké hvězdy. Ve spotech se tak mimo jiné objevil populární herec Ashton Kutcher s manželkou Milou Kunis nebo kontroverzní rapperka a bývalá striptérka Cardi B.
Od technologií po ultratenké lupínky
Mezi nejnápaditější reklamy patřil počin Amazonu, který poutal v televizi na svůj produkt Alexa, což je virtuální asistent s pokročilou umělou inteligencí, kterého uživatel ovládá hlasem. Alexa je schopná provést celou řadu úkonů, od pouštění písniček po servis dopravního zpravodajství. V reklamě Amazon personifikoval Alexu pomocí reálného člověka. Herečka tak například ve spotu prosí Alexu (herce) ve vaně o přehrání její oblíbené audioknihy.
Herecký pár Kutcher a Kunis lákal na sýrové křupky Cheetos, které jsou údajně natolik chutné, že je člověk musí jíst i ve sprše.
Během reklamní přestávky Super Bowlu se blýskla také aplikace Robin Hood, která zpřístupnila amatérské investování široké mase mladých nadšenců.
Poprask způsobila reklama amerického výrobce vozidel General Motors. V tomto spotu si komik Will Ferrell rýpnul do Norska, které má v přepočtu na hlavu více elektrických vozidel než USA (o tom jsme psali ZDE). Ferrel v reklamě mlátí do glóbusu v místě, kde se Norsko nachází, posléze se ale do skandinávské země sám vydává a následně pochopí, jak je v ní krásně.
Jinou reklamu si zase zaplatil výrobce luxusních vozidel Cadillac. Ve scéně se objevil herec Timothée Chalamet v kostýmu Střihorukého Edwarda, což odkazovalo na stejnojmenný film v hlavní roli s Johny Deppem z roku 1990. Chalamet v reklamě sedí v autě a má velké potíže s otáčením volantem. Vtipnou scénkou Cadillac upozornil na režim autonomního řízení ve svých nových modelech.
Svůj reklamní prostor dostala také společnost Uber Eats, která v USA i jinde ve světě rozváží jídlo. Služby této firmy ve spotu doporučila i bývalá striptérka Cardi B.
Obecně reklamám na CBS vládl v neděli sektor technologií, automobilů a jídla. Ve spotu, který lákal na koupi lupínků Doritos, se objevil například herec Matthew McConaughey. I když pouze ve 2D podobě…