
Německé supermarkety se předhánějí ve slevách
Pět, 15, ale i téměř 40 procent. O tolik zlevnilo některé zboží v německých supermarketech. S novým přístupem přišel jako první Lidl, když trvale snížil ceny u několika stovek produktů. Postupně se ale stejným způsobem zapojily do konkurenčního boje i další společnosti.
Největší jednorázové zlevnění cen v historii – tak společnost Lidl v tiskovém prohlášení oznámila novou firemní strategii. Napříč sortimentem má natrvalo zlevnit přes 500 produktů.
ČTĚTE TAKÉ: Češi zbytečně přeplácejí za energie. Jak se postavit jedné z nejdražších elektřin v EU?
Společnost rozhodnutí odůvodňuje ohledem na zákazníka. „Lidl tím reaguje na vysokou zátěž domácností způsobenou rostoucími životními náklady a posiluje kupní sílu svých zákazníků,“ stojí v tiskovém prohlášení.
Pokles cen v německém Lidlu se liší od daného produktu. Například klobásy na gril zlevnily o 6 %, čokoládový nápoj Vemondo o 8 %, červené víno Primitivo di Manduria o 16 %, tekuté mýdlo o 11 % a baby meloun vodní mohou teď Němci koupit o 39 % levněji než dřív.
Do slevového boje se zapojily další obchody
Na nečekaný krok Lidlu téměř okamžitě zareagoval druhý z řetězců supermarketů, který v Německu platí za jeden z levnějších – Aldi. Ten oznámil trvalé snížení cen rovnou u přibližně tisícovky produktů, píše Bild.
V tu chvíli už se do cenového boje zapojily takřka všechny významné supermarkety v Německu. Edeka, Netto, Rewe a další, které fungují i v České republice – Penny a Kaufland. Všechna opatření se ale týkají výhradně německého trhu. Ten už delší dobu trápí rostoucí ceny potravin.
Zlevnění v německých obchodech přichází v době, kdy podle oficiálních statistik vzrostly ceny potravin od roku 2020 o více než 36 procent. A tak i přes současné slevy zůstávají běžné nákupy výrazně dražší než před několika lety.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Češi budou žít jako sardinky, říká ekonom. Smrskflace už zasáhla i trh s bydlením