Na konci listopadu přežil vlastní smrt a doslova vyskočil z plamenů. Hrůznou nehodou při závodě v Bahrajnu pro Romaina Grosjeana skončila kariéra ve formuli 1, protože po ohnivém incidentu nemohl kvůli popáleninám odjet zbytek sezony a tým Haas už dopředu avizoval, že v dalším ročníku bude sázet na jiné jezdce. Ale za dlouhá léta v nejpopulárnějším motoristickém seriálu to chtělo rozlučku.
Tu Grosjeanovi slíbil šéf nejúspěšnějšího týmu posledních let – Mercedesu – Toto Wolff. Chtěl ho posadit do mistrovského vozu sedminásobného světového šampiona Lewise Hamiltona.
Na zkušební jízdu v monopostu německé stáje si však musí počkat. A snad se dočká. Mercedes kvůli cestovním omezením v době koronavirových restrikcí akci odložil. Jízdy měl absolvovat na francouzském okruhu La Castellet 29. června, přesně sedm měsíců poté, co při listopadové havárii v Bahrajnu na poslední chvíli unikl z plamenů.
Má to tak být, umírám. Grosjean popsal, na co myslel při požáru své formule
Pilot formule 1 Romain Grosjean se před novináři rozpovídal o tom, jak vnitřně prožíval svou nehodu při nedávné Velké ceně Bahrajnu. Francouzský jezdec se na předlouhých 28 vteřin ocitnul v plamenech hořícího auta, z hrozivé havárie pak zázrakem vyvázl jen s popáleninami rukou. „V jednu chvíli jsem si ale obklopen plameny říkal: Tak dobře, má to tak být. Mám v duši mír, umírám.“
„Jsme odhodlaní dát Romainovi jeho šanci ve voze F1 mercedesu a pracujeme na tom, aby se test povedlo přeložit na pozdější termín v létě,“ uvedla stáj Mercedes na Twitteru.
Bývalý pilot Haasu měl před domácí Velkou cenou Francie absolvovat několik zkušebních kol v Hamiltonově formuli z roku 2019, jak mu během jeho léčby v nemocnici slíbil Wolff. Na okruhu se pak měl ještě zapojit do soukromého testování Mercedesu.
Grosjean po ohnivé havárii na okruhu v Sáchiru strávil tři dny v nemocnici s popáleninami, po sezoně zamířil do americké série IndyCar. Jízda v mercedesu měla být jeho rozloučením s F1.
V rámci seriálu IndyCar, konkrétně při závodě v Detroitu, se francouzský jezdec před pár dny opět ocitl v plamenech. Tentokrát situace nebyla zdaleka tak dramatická jako v Bahrajnu. Začal hořet brzdový kotouč, čehož si Grosjean ihned všiml a poté, co mu jeden z maršálů na naléhání skrz plot podal hasicí přístroj, chtěl sám minimalizovat škody. Záchranáři však závodníka poměrně rázně odstrčili a o oheň se postarali sami.