Výhled do zdi
Originální, ale zároveň velmi nepraktické, posezení čeká cestující na hlavním vlakovém nádraží v Brně. Lidé tam mají k dispozici lavici, na které se ale nikomu nechce moc sedět. Je totiž s výhledem do zdi.
Sednout si do čekárny a jen tak koukat do špinavé zdi. Zážitek z Brna, určený jen pro silné žaludky, si odvezete paradoxně z nedávno opravené části hlavního vlakového nádraží. „Čučet do zdi, to je hrozné. A ještě jste otočení zády do místnosti, kam tam budu koukat?“ komentoval raritu jeden z cestujících. „Katastrofa je nádraží, to je vizitka,“ reagoval další.
„Masaryčka“ se mění před očima. Jak probíhá revitalizace klíčového nádraží v Praze
Okolí Masarykova nádraží se každým dnem mění před očima Pražanů. Z okolí se má postupně stát vstupní brána do Prahy pro návštěvníky hlavního města, jelikož zde bude ústit rychlodráha z letiště. Podívejte se, jak to aktuálně s revitalizací okolí Masarykova nádraží vypadá.
Sedačku ke zdi umístila jedna z firem, která má na starosti rekonstrukci nádraží. Podle odborníků na architekturu a stavebnictví je špatně nejenom její poloha, ale i samotný materiál lavice.
„Jde o historickou rekonstrukci hodnotné budovy a oni zřejmě zrecyklovali starý mobiliář, který jim asi bylo líto vyhodit. To je prostě škoda,“ zhodnotil šéfredaktor magazínu o designu a architektuře Jan Gerych.
Kromě estetického hlediska architekti nezvládli ani praktickou stránku. „Když má člověk kufr, tak se sem nevejde. Náprava je velmi rychlá. Stačí lavičku posunout o devadesát stupňů, prostoru je tady spoustu. Dali to sem a nepřemýšleli, šli domů na svačinu,“ hodnotil posezení architekt Tomáš Pavlovský.
Změny se cestující zřejmě dočkají brzy. „Původní sedačky z čekárny druhé třídy sem byly umístěny jen dočasně, už jsme zajistili nápravu a sedačky byly posunuty do polohy, která odpovídá normovým požadavkům,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Cestující v Brně mají s podobnými nesmysly bohaté zkušenosti. Naposledy se bavili skleněným přístřeškem přímo pod mostem, který nabízel lidem čekající na tramvaj hned dvojitou ochranu proti dešti.