CNN Prima News vlakové nehody

vlakové nehody

Výpis příspěvků ke štítku „vlakové nehody“

Marcela chtěla jet pozdějším spojem. Rodiče popsali chvíli, než nasedla do „autobusu smrti“

Čtyřicetiletá Marcela udělala osudové rozhodnutí, když se od rodičů vydala o autobus dříve. Ten následně u Nových Zámků skončil v plamenech po srážce s mezinárodním expresem, protože pravděpodobně nefungovala signalizace. Šest ze sedmi cestujících zemřelo, mezi mrtvými byla i ona, i když její totožnost ještě musí potvrdit test DNA. S ní měl jet i její syn Filip, který se právě dostal na vytouženou školu, ale z cesty se omluvil, což mu dost možná zachránilo život. Sílu pozůstalým na dálku poslal i papež, kterého neštěstí také zasáhlo. Informovala o tom slovenská média.

Střet vlaků, který změnil životy. Na pomoc zesnulým a obětem v Pardubicích vznikla sbírka

Čtyři lidské životy vyhasly, necelých třicet lidí skončilo v nemocnici. Taková je bilance tragické srážky vlaků v Pardubicích, k níž došlo v noci na čtvrtek. Mezi obětmi jsou potvrzeny dvě ukrajinské občanky, totožnost dalších obětí se upřesňuje. Už nyní však vznikla sbírka na pomoc těm, které jedno z nejhorších železničních neštěstí v Česku za posledních 30 let zasáhlo. Na platformě Znesnáze mohou lidé přispívat libovolnou částkou, výsledná suma poputuje k obětem neštěstí a pozůstalým po těch, kteří zahynuli v troskách rychlíku.

Odtrhnou od sebe lokomotivy. Na Teplicku likvidují následky nedělní železniční nehody

Po nedělním střetu dvou nákladních vlaků u obce Světec na Teplicku pokračují práce na odstraňování následků nehody. V pondělí ráno ve 4:00 skončilo odčerpávání plynu z vykolejených cisteren. Nyní pracovníci vracejí na koleje vagon ČD Cargo, jenž je do jedné z lokomotiv zapasován. Poté přistoupí k rozdělení lokomotiv, řekla mluvčí Správy železnic (SŽDC) Nela Friebová. Škoda byla odhadnuta bezmála na 50 milionů korun. Kolize si vyžádala život strojvůdce, druhý byl převezen se středně vážným zraněním do nemocnice.

Šrot na kolejích. Některé vlaky v osobní dopravě jsou staré i půlstoletí

České dráhy přepravují zákazníky stovkami souprav, které patří spíš do železničního muzea než do pravidelné dopravy. Vagony táhnou třeba půlstoletí staré lokomotivy řady 714 a jen o něco mladší motoráčky 810 zvané „orchestriony“. Cestující sedí v „honekrech“, vagonech vyráběných v Německé demokratické republice v dobách komunistického vůdce Ericha Honeckera. Soukromé společnosti zase nakupují veterány v Německu. Je to bezpečné? Reportér CNN Prima NEWS mapoval veterány na tuzemských kolejích.