reklama

Volkswagen i Škoda budou spalovací motory vyvíjet i po roce 2035. Ale ne pro nás

Automobilka Škoda nedávno převzala zodpovědnost za vývoj již existující globální platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen. Jedná se o významnou událost a velkou výzvu pro českou automobilku, neboť na nové platformě postavené na základech indické platformy MQB-A0-In budou vznikat nové generace automobilů. Se spalovacími motory.

reklama

Volkswagen Group chce produkovat auta se spalovacím motorem na mimoevropské trhy, kde se očekává pomalejší růst prodeje elektromobilů než v Evropě. V Evropě mají hrát prim především elektrické automobily na platformě MEB, později od roku 2026 SSP (Scalable Systems Platform). Budou na ní stát elektromobily s pokročilými funkcemi autonomního řízení značek VW, Škoda, Seat, Audi a Porsche. Pro zákazníky z Ruska, Latinské Ameriky, Indie, Afriky a jihovýchodní Asie jsou ovšem spalovací motory důležitější, a to především kvůli zcela odlišným vstupní podmínkám pro elektromobilitu, ale také s ohledem na tamní finanční poměry.

Rozvojové trhy ano, Čína a Evropa ne

Nová platforma se však nebude distribuovat do Číny, kde vozidla jako Scala a Polo používají platformu MQB27, která se bude nadále vyvíjet samostatně. Nové přísné předpisy v oblasti emisí a CO2 včetně Euro 7 v Evropě a podobně přísné cíle v Číně znamenají, že regiony budou potřebovat odlišné strategie, řekl Jiří Dytrych ze Škodovky, který projekt MQB-A0 vede.

Dosud se platformy vyvíjely nejprve v Evropě a pro Evropu a poté se zavedly globálně. „Pro další úroveň nebudeme mít základ v Evropě,“ řekl Dytrych v rozhovoru pro Automotive News Europe a dodal: „Vytvoření celoskupinové nízkonákladové platformy umožní automobilce uspět na rostoucích trzích.“

Globální platforma MQB-A0 bude dostatečně flexibilní na to, aby nesla automobily s celkovou délkou do čtyř metrů, ale i těch do 4,5 či dokonce 4,7 metru. Největší verze bude schopna být základem až pro sedmimístné vozidla.

Dytrych dále řekl, že Škoda dostala volné ruce, protože vozidla, která platformu využijí, se v Evropě nebudou prodávat a tedy ani konkurovat jiným koncernovým značkám. První auta na nové globální platformě MQB-A0 budou uvedena na trh po roce 2025.

Jiný svět

Škoda tvrdí, že prodej aut se spalovacím motorem na cílových trzích poroste o 58 procent na 7,5 milionu během následujících 10 let a poté o další milion v následujících pěti letech. To znamená, že půjde o 8,5 milionu vozů do roku 2036. To je rok poté, co vstoupí v platnost regulace Evropské unie o prodeji nových automobilů výhradně bez lokálních emisí.

Platforma MQB-A0-In již dnes představuje základ malého SUV Škoda Kushaq, uvedeného na trh začátkem letošního roku, a je základem připravovaného VW Taigun pro Indii. Škoda také v těchto dnech odhaluje malý sedan Slavia stojící na této platformě.

Globální platforma MQB-A0 přitom bude vyvinuta s možností hybridizace v závislosti na místních emisních požadavcích, ale nebude vhodná pro plně elektrická auta.

„Už dříve jsme kombinovali elektrické a spalovací motory na stejné platformě s Citigo-e, Seat Mii a VW Up, ale není to nejefektivnější možnost. Takže se soustředíme na spalovací motory pro A0 s možnou hybridizací.“

Heslem je lokalizace, nikoliv globalizace

Škoda se snaží dosáhnout podobné úrovně lokalizace jako u současné platformy MQB-A0-In, která je podle automobilky z 95 procent vyrobena z dílů pocházejících z Indie. Velcí dodavatelé takto budou motivováni, aby se nacházeli blízko výroby v zemích nebo regionech, jako je Rusko nebo Brazílie, aby snížili dovozní cla, dodržovali místní pravidla pro výrobu či materiálové vyhotovení produktů nebo využili vládní pobídky zaměřené na lokalizaci výroby.

Prvním úkolem pro Škodu je definovat prvky společné pro každý region na základě budoucí legislativy s cílem nalézt místa, kde lze ušetřit peníze.

Tagy:
Škoda Auto Indie emise Škoda Kushaq škoda Slavia

Hlavní zprávy

Zdrogovaný pacient řádil v nemocnici v Hradci Králové. Agresor poničil urgentní oddělení

Agresivní pacient v pondělí večer ve Fakultní nemocnici (FN) Hradec Králové poničil vybavení. Zřejmě byl pod vlivem drog. V úterý to řekla mluvčí policie Lucie Konečná. Incident potvrdil také mluvčí nemocnice Jakub Sochor. Podle něj k události došlo na oddělení urgentní medicíny. Muž způsobil statisícové škody a zůstává v péči lékařů.

Už žádné gify na Facebooku? Meta musí prodat službu Giphy, rozhodl britský úřad

Britský antimonopolní úřad (CMA) nařídil americké firmě Meta Platforms, která je provozovatelem Facebooku, aby prodala platformu pro animované obrázky Giphy. Zdůvodnila to obavami z dopadů na konkurenční prostředí, a to jak na uživatele sociálních médií, tak na zadavatele reklamy. Úřad o tom informoval ve svém úterním sdělení. Facebook s nařízením nesouhlasí.

Velké rozvolnění opatření a čísla, která „nenadchýnala“. Jak žilo Česko před rokem?

Zatímco během aktuální vlny koronaviru panují obavy, že to nejhorší máme ještě před sebou, zavládla přesně před rokem ve společnosti optimistická nálada. Čísla během celého listopadu klesala a lidé se těšili na avizované rozsáhlé rozvolnění, které mělo přijít začátkem prosince. Po téměř dvou měsících se mohli Češi znovu chystat do restaurací či na koupaliště. Ne všichni však byli z otevření života v Česku nadšeni. Jelikož počty nakažených neklesaly takovým tempem, jak se očekávalo, hovořil premiér Andrej Babiš (ANO) o tom, že jej čísla „nenadchýnají“.

Bartoš: Zákaz trhů je styl končící vlády. Zpřísnění ano, lidé si ale nesmí ťukat na hlavu

Opatření, která vydává vláda v demisi, jsou zmatečná a nepředvídatelná, zdůraznil v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS lídr Pirátů Ivan Bartoš. Konkrétně označil za absurdní uzavření adventních trhů. Jenže budoucí kabinet s tím nemůže nic dělat. I proto Bartoš vnímá „pohovory“ prezidenta Miloše Zemana se všemi kandidáty na ministerský post jako průtahy.

reklama

Domácí zpravodajství

Covid ohrožuje i novorozence. Oddělení omezují návštěvy, matky se cítí jako v domácím vězení

Režim v nemocnicích v současnosti limituje mimo jiné snaha minimalizovat riziko nákazy koronavirem. Výjimkou nejsou ani neonatologická oddělení, kam se dostávají miminka, která přijdou na svět předčasně. Matky tam s nimi kvůli riziku nákazy musí trávit nepřetržitě klidně i dva týdny. Návštěvy rodinných příslušníků jsou velmi omezeny, takže novopečeným maminkám může připadat, že jsou v domácím vězení.

KOMENTÁŘ: Ministra, nechceš dělat ministra? Jak Fialova vláda trpí personální nouzí

Vláda Petra Fialy (ODS) ještě ani nenastoupila do funkce a už má za sebou ztráty několika květinek. Skutečnou raritou je pak „demise“ designovaného ministra průmyslu a obchodu Věslava Michalika, kterého do funkce nominovalo hnutí STAN. A jeho nástupce se hledal několik dní. Jak je to možné? To je už česká politika natolik vyprázdněná, že ani funkce člena vlády není dostatečným lákadlem?

reklama