Slovenská strana Směr-SD expremiéra Roberta Fica představila staronové logo, tedy rudou růži, kterou již v minulosti používala. Brzy však internet zaplavily vtípky, ve kterých si lidé z nového symbolu utahovali. Uživatelé internetu si totiž všimli, že nový symbol strany je navlas stejný jako šablona z Pinterestu či Instagramu.
Naposledy přišla strana s novým logem krátce před parlamentními volbami 2020. Na billboardech strany se tehdy objevila červenomodrá šipka s nápisem „nový Směr“. Ta měla symbolizovat nový začátek.
Ževraj máme nové logo.😊🌹
Posted by SMER - SSD on Thursday, May 20, 2021
Nyní se však strana rozhodla od šipky upustit a vrátit se k tradičnímu logu. To má podle nich „sloužit k lepší a adresnější politické komunikaci hodnotového zaměření strany s občany a voliči“. Směr prý chce voličům ukázat, že do popředí nestaví „bruselská“ témata, jako jsou „práva LGBTI, legalizace drog nebo otázka výběru pohlaví“, ale témata „blízká slovenské sociální demokracii“. Směr hovoří o minimální mzdě či sociálních jistotách, uvádí web Aktuality.sk.
Téměř ihned po zveřejnění loga však začaly na internetu kolovat vtípky o tom, že strana vychází z obyčejné šablony, kterou si mohou lidé stáhnout zadarmo nebo za pár eur z internetu. Satirická stránka Zomri ji objevila na Pinterestu a Instagramu. Liší se jen popisky kolem a jiným odstínem červené.
Až také nové teda nie je, ale kto z nás niekedy nepoužil Pinterest (všimol si Martin) Zdroj: https://pl.pinterest.com/pin/504614333252951189/
Posted by Zomri on Thursday, May 20, 2021
Web Refresher pak upozornil na to, že logo nejspíše vychází ze šablony, která je dostupná v databance Adobe Stock. „Na oficiální stránce Adobe je označená jako Red rose logo template Vector illustration a s licencí stojí 63,99 eura (přibližně 1 663 korun),“ píše slovenský web s tím, že podobné šablony kolují na Pinterestu či Instagramu od roku 2019.
Poté, co internet zaplavily vtípky, se k logu vyjádřila i samotná strana a skutečně přiznala, že si ho zakoupila a následně dopracovala. Stálo podle ní přibližně 200 eur (5 200 korun). To správné logo prý hledali několik dní a jeho výsledná podoba vzešla z 500 návrhů.
„Při inovaci loga strany Směr-SD jsme sáhli po grafických produktech, které se dají volně zakoupit na internetu, a následně jsme ho do konečné podoby sami dopracovali. Tento jednoduchý návrh se líbil všem, proto jsme se pro něj nakonec rozhodli. Pro nás je důležitější mluvit a prosazovat hodnoty, které s tímto logem spojujeme, než utrácet tisíce eur na grafiku,“ uvedla strana ve svém stanovisku