Vykopali jste si hrob. Obchod s LGBT kolekcí tvrdě narazil, zákazníky pobouřily hlavně plavky

Duhová kolekce obchodního řetězce Target na podporu LGBT komunity některé zákazníci pobouřila.

Odstranili LGBT zboží

Americký obchodní řetězec Target má problém. Jako každý rok uvedl na trh kolekci zboží s LGBT tematikou. Tentokrát se ale musí vypořádat s agresivními zákazníky, kterým se to nelíbí. Část kolekce musel stáhnout a část umístit do méně atraktivních míst obchodů.

Dělají to už víc než deset let každé jaro. Řetězec obchodů Target oslavuje takzvaný Měsíc hrdosti komunity LGBT prodejem triček, plavek nebo třeba ponožek s duhovou vlajkou. Tradiční akce ale letos narazila na odpor konzervativních zákazníků. Někteří ničili poutače i samotné zboží.

V některých obchodech měli zaměstnanci dokonce strach o svoji bezpečnost. „Bezpečnost zákazníků by měla být na prvním místě,“ uvedla jedna ze zákaznic řetězce. To si myslí i Target, a tak sáhl k ráznému kroku.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: GLOSA: Kuchařová udělala pro LGBT komunitu víc než všichni aktivisti dohromady

„Od představení letošní kolekce jsme zaznamenali stupňující se hrozby ze strany zákazníků, které podkopávaly pocit bezpečí a pohody členů našeho týmu při práci. Vzhledem k těmto okolnostem společnost provedla úpravy včetně odstranění položek, které byly středem nejvýznamnějšího konfrontačního chování,“ uvedl řetězec v prohlášení.

Odpor vzbudily hlavně plavky

Největší odpor vzbudil především prodej jednodílných plavek, které svým střihem umožňují pohodlně skrýt i mužské genitálie. Nebo trička s podivným satanským obrázkem. Na sociálních sítích se proto objevily výzvy k bojkotu celého řetězce.

„Není cesty zpět. Vykopali jste si hrob. Jste mrtví. Skončili jste,“ vzkazovala rázně žena, která dříve v Targetu nakupovala. Ne všichni ale řetězec jen kritizují. „Každý má svůj vlastní způsob myšlení. Měli bychom respektovat každého, kdo věří v to, co je, a nechat ho být,“ oponoval stále věrný zákazník řetězce.

Tagy: