Výstavba nové linky metra je v plném proudu. Podívejte se, jak práce na „déčku“ postupují


Nové metro, největší investice Prahy za přibližně 100 miliard korun, už je necelé tři roky ve výstavbě. Práce na prvním úseku metra D jdou podle plánů a práce už začíná být vidět i na povrchu. Stavaři totiž pracují na přístupu do stanice Pankrác a přestupu z linky C na linku D.

Přibližně za šest let by se Praha mohla dočkat zprovoznění dlouho očekávané modré linky metra D. Dělníci na její výstavbě pracují nepřetržitě, a to přibližně v hloubce 30 metrů pod zemí. Eskalátory tam zatím nevedou, takže jediná možnost, jak se dostat dolů, je výtah.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ředitel ŘSD řekl, kdy se začnou stavět poslední úseky D55. Vyjádřil se i k obchvatu Břeclavi

Šachta je pro dosud nejsevernější část linky D zcela zásadní. Dělníci pomocí ní tahají nahoru vyrubanou horninu a naopak dolů navážejí potřebný materiál. V budoucnu bude sloužit pro vzduchotechniku.

Nová stanice metra D Pankrác pomalu roste

Připravovaná stanice Pankrác je zatím vyražená z přibližně 60 procent. Propojit všechny úseky a spojit tak celou stanici v jeden obrovský prostor o 400 metrech čtverečních, zabere ještě rok. „Až propojíme celou spodní část stanice, tak se vytvoří přístup do středového pilíře, kde se postupně bude odbourávat a propojovat celá vrchní část a na závěr se celý středový pilíř vyrube,“ popsal technik David Albrecht pro CNN Prima NEWS.

Vybudovaný je i zhruba 30 metrů dlouhý eskalátorový tunel, který vede do budovy Gemini. Jedná se o jeden ze tří výstupů ze stanice Pankrác na lince D.

Finální ostění dodělávají v těchto dnech také dělníci v technickém zázemí kousek od stanice. „V technologickém bloku bude v několika úrovních umístěno několik transformátorů. Jednak tam budou transformátory 22 kW, které budou napájet samotný dopravní systém metra a pak tam bude systém nízkonapěťových transformátorů a rozvaděčů, jež budou sloužit pro provoz samotné stanice,“ uvedl koordinátor výstavby Petr Chamra.

Už přes tři měsíce se také rekonstruuje stanice Pankrác na lince C. Kromě nových eskalátorů a technologií dělníci budují také další vestibul a přestup na metro D. Cestující by se sem měli dostat opět na konci letošního roku. Tedy zhruba o pět let dříve než do nových prostor modré linky.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Jezdíte autem, MHD či na kole? Firmy zavedly kvůli ESG dotazníky, zaměstnancům to vadí