
Pokračování výstavby metra D
Nové metro, největší investice Prahy za přibližně 100 miliard korun, už je necelé tři roky ve výstavbě. Práce na prvním úseku metra D jdou podle plánů a práce už začíná být vidět i na povrchu. Stavaři totiž pracují na přístupu do stanice Pankrác a přestupu z linky C na linku D.
Přibližně za šest let by se Praha mohla dočkat zprovoznění dlouho očekávané modré linky metra D. Dělníci na její výstavbě pracují nepřetržitě, a to přibližně v hloubce 30 metrů pod zemí. Eskalátory tam zatím nevedou, takže jediná možnost, jak se dostat dolů, je výtah.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ředitel ŘSD řekl, kdy se začnou stavět poslední úseky D55. Vyjádřil se i k obchvatu Břeclavi
Šachta je pro dosud nejsevernější část linky D zcela zásadní. Dělníci pomocí ní tahají nahoru vyrubanou horninu a naopak dolů navážejí potřebný materiál. V budoucnu bude sloužit pro vzduchotechniku.
Nová stanice metra D Pankrác pomalu roste
Připravovaná stanice Pankrác je zatím vyražená z přibližně 60 procent. Propojit všechny úseky a spojit tak celou stanici v jeden obrovský prostor o 400 metrech čtverečních, zabere ještě rok. „Až propojíme celou spodní část stanice, tak se vytvoří přístup do středového pilíře, kde se postupně bude odbourávat a propojovat celá vrchní část a na závěr se celý středový pilíř vyrube,“ popsal technik David Albrecht pro CNN Prima NEWS.
Vybudovaný je i zhruba 30 metrů dlouhý eskalátorový tunel, který vede do budovy Gemini. Jedná se o jeden ze tří výstupů ze stanice Pankrác na lince D.
Finální ostění dodělávají v těchto dnech také dělníci v technickém zázemí kousek od stanice. „V technologickém bloku bude v několika úrovních umístěno několik transformátorů. Jednak tam budou transformátory 22 kW, které budou napájet samotný dopravní systém metra a pak tam bude systém nízkonapěťových transformátorů a rozvaděčů, jež budou sloužit pro provoz samotné stanice,“ uvedl koordinátor výstavby Petr Chamra.
Už přes tři měsíce se také rekonstruuje stanice Pankrác na lince C. Kromě nových eskalátorů a technologií dělníci budují také další vestibul a přestup na metro D. Cestující by se sem měli dostat opět na konci letošního roku. Tedy zhruba o pět let dříve než do nových prostor modré linky.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Jezdíte autem, MHD či na kole? Firmy zavedly kvůli ESG dotazníky, zaměstnancům to vadí