
Rakušan: Koalice přistoupila u kauzy bitcoinů na požadavky STAN. Na čem se lídři stran dohodli?
Sedm návštěv krajů a více než tři tisíce kilometrů. To je souhrn jízd služebního vozu náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba. Ten podle opozice zneužívá přidělené auto k volební kampani Pirátů jako jejich předseda. Počet výjezdů mimo metropoli se totiž po jeho zvolení do čela strany v listopadu výrazně zvýšil. Hřib se ale brání, že do krajů jezdí jednat s ostatními zastupiteli a mluví s lidmi, kteří se s ním chtějí bavit.
Zámek za 982 milionů korun ve Štiříně, který v úterý nabízel stát ve veřejné aukci už pošesté, nikdo nekoupil. Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) proto bude muset přemýšlet, zda nesnížit cenu. Není to ale jediný majetek, který se stát snaží prodat ve veřejných aukcích. Kromě nemovitostí jde i o skutečné kuriozity.
Podobná situace jako v britském Birminghamu, který kvůli stávce popelářů zamořují odpadky, by mohla nastat i v Praze. Největší odborová organizace Pražských služeb je od 3. března ve stávkové pohotovosti. A hrozí, že pokud nebudou požadavky odborářů splněny, příští týden půjdou do stávky. Mimo jiné nesouhlasí s náměstkyní primátora za Piráty Janou Komrskovou a požadují její odvolání. Pražský primátor proto chce příští týden situaci vyřešit na jednání pracovní skupiny.
Strážníci se v posledních dnech zaměřili na cyklisty a uživatele koloběžek. Během velké bezpečnostní akce přišli na více než tisíc přestupků. Hlavní město i proto plánuje konec sdílených elektrokoloběžek.
O více než 200 procent vzrostly ceny garáží za posledních deset let. Zatímco v roce 2015 se metr čtvereční prodával v průměru za 11 tisíc korun, letos je to 34 tisíc korun. Nejvíce za stání pro svého čtyřkolého miláčka zaplatí lidé v hlavním městě – a to v některých případech i dva miliony korun.
Nové metro, největší investice Prahy za přibližně 100 miliard korun, už je necelé tři roky ve výstavbě. Práce na prvním úseku metra D jdou podle plánů a práce už začíná být vidět i na povrchu. Stavaři totiž pracují na přístupu do stanice Pankrác a přestupu z linky C na linku D.
I třetinu ceny můžete ušetřit, když si necháte auto zkontrolovat v učňovské autodílně namísto specializovaného servisu. Za dohledu profesionálů kontroly provádějí mladí učni. Podobné to je i se zákusky nebo pečivem. Zájem o služby je podle ředitelů, které CNN Prima NEWS oslovila, obrovský. Studenti získávají cenné zkušenosti, ale i peníze, které jsou pro ně motivací.
Koupili jste si slunečnicový chléb a měli jste pocit, že je v něm málo semínek? Nebo třeba cizrnovou pomazánku, která cizrnu „viděla jenom z rychlíku“? Taková situace skutečně může nastat. České předpisy totiž ne u všech potravin definují minimální množství surovin, podle kterých se následně pochutina jmenuje. Od léta by se to ale mohlo změnit.
Navýšení poplatků pro veřejnoprávní média, které schválila minulý týden Sněmovna, teď musí posoudit Senát a prezident Petr Pavel. Po jejich případném kladném posouzení se poplatky zvýší následující měsíc. Jak to ale bude s poplatníky, kteří už poplatky uhradili za celý rok v současné výši?
V Praze v sobotu začala Matějská pouť, kterou navštívily desítky lidí, převážně rodiny s malými dětmi. Mnozí si odnesli plyšové hračky všech velikostí nebo tradiční „květiny“ na špejli, které si mohli vystřelit. Návštěvníci se také pokoušeli vyhrát plyšáky z chytacích automatů s robotickou rukou, které patří mezi nejlevnější atrakce a umožňují platby kartou. Ostatní atrakce převážně vyžadují platbu v hotovosti, na což je ale většina návštěvníků již zvyklá.
Česko by mohlo přijít až o šestnáct miliard korun, pokud nedojde ke schválení novely energetického zákona Lex OZE 3. Senát ji nedávno vrátil zpět Sněmovně mimo jiné i kvůli přílepku, který omezuje pravomoci radnic ovlivňovat městské stavební předpisy. Podle senátorů i samotných měst by hrozilo, že by ulice byly častěji rozkopané, popřípadě by z nich zmizela zeleň.