Z bankéřů se stali psychologové, říká členka představenstva České spořitelny Pešková

Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny. Foto: CNN Prima NEWS

INTERVIEW, Daniela Pešková - 4.6. v 17:30

Hypotéku si sjedná on-line pouze jedno procento ze zhruba dvou milionů klientů, tedy téměř nikdo, řekla Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny, v pořadu Interview televize CNN Prima NEWS.

V Interview mluvila Pešková s moderátorkou Lucií Hrdličkovou též o tom, kolika firmám, které se ocitly v problémech, banky půjčily, i o tom, zda jsou ještě potřeba kamenné pobočky bank, nebo je postupně nahradí on-line bankovnictví.

Pomohli jsme dvěma a půl tisícům firem

„V programu COVID II a v Praze jsme pomohli zhruba dvěma a půl tisícům firem. To jsou schválené žádosti, bavíme se o 70 až 80 procentech,“ řekla v televizi CNN Prima NEWS Daniela Pešková.

Největším problémem jsou dnes vyděračské maily, varuje zakladatel Avastu Baudiš

Svůj první antivirový program vytvořil v květnu 1988. Krátce poté se svým přítelem Eduardem Kučerou založil družstvo Alwil, ve kterém se programování antivirů věnovali naplno. Po změnách v roce 1989 se z Alwilu stala firma Avast. „Jsem pyšný, jaký pokrok jsme za tu dobu udělali, jsem pyšný na kolegy, kteří to pomohli dotáhnout do současného stavu,“ řekl Pavel Baudiš Lucii Hrdličkové v úterním vydání pořadu Interview. Avast si ale nenechává vše pro sebe. Aktuálně věnoval miliony dolarů na boj proti koronavirové pandemii.

Podle Peškové vyřídili bankéři České spořitelny kvůli zavřeným pobočkám téměř půl milionu hovorů za první měsíc pandemie. „Postupně se z bankéřů stali psychologové, protože pobočky zavřely a naši bankéři, kteří byli doma, začali telefonovat. Uskutečnili na půl milionu telefonátů za měsíc. Chtěli jsme se ujistit, zda klienti něco nepotřebují, zda nechtějí poradit, zda jim funguje karta. Zažili jsme i případy, kdy nám klient řekl, že mu není dobře, tak jsme volali záchranku,“ uvedla Pešková.

Potřebujeme kamenné pobočky?

Po nouzovém stavu se lidé do bank vracejí osobně. „Jsme na 80 procentech návštěvnosti našich poboček, které jsme dosahovali před pandemií. Je tedy vidět, že lidé do banky chodit chtějí. To hlavní dnes tvoří poradenství, klient chce poradit se svým rozpočtem a jak si uložit své peníze,“ řekla Daniela Pešková.

Tagy: