Zara ustoupila propalestinským aktivistům. Figuríny v reklamě prý připomínaly oběti z Gazy


Módní značka Zara se na sociálních sítích stala terčem kritiky propalestinských aktivistů, podle kterých byla jedna z jejích nejnovějších kampaní necitlivá k obětem z Gazy či je dokonce cíleně zesměšňovala. Kvůli reklamním snímkům modelky, která na nich pózovala v poničeném uměleckém ateliéru se sochami a figurínami omotanými bílou látkou, dokonce aktivisté volali po bojkotu společnosti. Ta nařčení odmítla, jejich tlaku ovšem ustoupila, kampaň stáhla a uvedla, že nedorozumění lituje.

Na instagramovém profilu Zary se objevily desítky tisíc stížností, podle kterých figuríny v kampani připomínaly mrtvá těla Palestinců v Gaze zabalená do bílých látek, informovala agentura Reuters. Mnohé z nich provázela také výzva k bojkotu značky.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zuřivá bitka s žebříky. Rivalové se mlátili štaflemi kvůli vlajce, video baví internet

„Zara zesměšňuje mrtvé v Gaze. Problém je, že snímky nemají co dělat s bundou, kterou propagují. Jsou na nich těla zabalená v bílém oděvu, tradičním ‚muslimském pohřebním rubáši‘. Na snímcích jsou zároveň kameny, sutiny, destrukce a kartonový výřez ve tvaru Palestiny. Zara se postavila za sionisty,“ napsal jeden z uživatelů na sociální síti X.

Vedle pobouření na internetu zaznamenala britská Advertising Standards Authority 110 oficiálních stížností na kampaň Zary. „Vzhledem k tomu, že reklamu již smazala, nebudeme podnikat žádné další kroky,“ uvedla organizace v prohlášení.

Značka se proti podobným nařčením jasně ohradila. „Kampaň byla vymyšlena v červenci a fotografována v září. Zachycuje sérii snímků nedokončených soch v ateliéru a byla vytvořena s jediným záměrem – prezentovat řemeslně vyrobené oděvy v uměleckém kontextu. Bohužel někteří zákazníci se snímky, které již byly odstraněny, cítili pohoršeni a spatřovali v nich něco velmi vzdáleného od původního záměru,“ uvedla na Instagramu. „Zara lituje tohoto nedorozumění a znovu potvrzuje hluboký respekt ke všem,“ doplnila.

Společnost zároveň kampaň kompletně stáhla. Podle Reuters jde o první případ, kdy se velká západní značka kvůli kritice za údajně necitlivou reklamu uchýlila k podobně silnému kroku.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Plyšák jako symbol konfliktu? Izrael jím připomíná rukojmí. Hamás v něm ukrýval zbraně