Problémy mostu v Kamenném Přívozu
Zchátralý most přes Sázavu v Kamenném Přívozu začala hlídat ocelová brána. Má zabránit, aby přes něj jezdily těžké nákladní vozy. Podle dopravních značek na něj nesmí auta širší než dva metry, takže skoro všechna. Řidiči s novým opatřením příliš spokojeni nejsou, a to zejména kvůli dlouhým objížďkám.
Most v Kamenném Přívozu je starý přes 120 let. Rekonstrukce je v plánu už roky. Celou dobu přes něj přitom jezdily těžké náklaďáky. „Řidiči dlouhodobě nerespektovali dopravní značení, které jim říkalo, že na most nesmí vjíždět těžká technika. Bohužel jsme byli nuceni přikročit k tomuto opatření,“ vysvětlila mluvčí Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje Petra Kučerová pro CNN Prima NEWS.
ČTĚTE TAKÉ: Vlak na Kladensku srazil a usmrtil dítě. Policie tragickou nehodu vyšetřuje
Řidiči však vnímají nové opatření rozporuplně. „Je to pěkná kravina,“ myslí si jeden z oslovených redakcí CNN Prima NEWS. „Asi to bylo nutné z důvodu havarijního stavu mostu. Je špatné, že lidé nedodržují předpisy a jezdí si, jak chtějí,“ zaznělo od další řidičky.
Lesník na východě Prahy týral a střílel kočky v kleci, ukazuje video. Nadřízený se ho zastal
Brutální zacházení se zvířaty, zvláště s odchycenými kočkami, a jejich následné zabíjení prověřuje středočeská policie v součinnosti se Státní veterinární správou. Týrání se měl dopustit správce státní obory Březka Libor Beníček a jeho podřízený Václav Žáček. Jejich bezcitné chování je zaznamenáno na videu. Na případ upozornila agentura AKTU.cz.
Problém je, že podle dopravních značek by přes most nemohla ani většina současných osobních aut, která jsou širší než dva metry.
Že porušují dopravní předpisy, vědí i řidiči dodávek, kteří na most vjíždějí. Protože je ale zavřený i Štěchovický most, museli by najet desítky kilometrů, aby se dostali, kam potřebují. „Vůbec nevím, kudy bych jel,“ potvrdil jeden z řidičů. „Z mého pohledu je to strašně špatně. Jedu do Prosečnice a najedu o patnáct kilometrů víc,“ vylíčil jiný.
Brány jsou podle mluvčí správy a údržby silnic kompromisním řešením. „Museli jsme zachovat vjezd vozidel IZS, aby tam projela minimálně záchranná služba,“ upřesnila Kučerová.
V současné době Středočeský kraj dokončuje projektovou dokumentaci k novému mostu. Situaci bohužel komplikují majetkoprávní spory. Pokud vše půjde podle předpokladů Krajské správy a údržby silnic, začne stavba příští rok.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Na Slapech se potopila loď. Záchranáři vyprostili dva podchlazené lidi a psa