Resort zdravotnictví hledal od ledna pomocí inzerátu nového ředitele komunikace. Ministerstvo ho nakonec vybralo a měl začít pracovat od 1. března. Na poslední chvíli se ale rozhodl, že nenastoupí.
„Ministerstvo zdravotnictví vybralo nového ředitele odboru komunikace. Měl začít pracovat 1. března, rozhodl se ale nenastoupit,“ uvedla pro ČTK mluvčí resortu Barbora Peterová. Kdo konkrétně místo získal, nesdělila. Na informaci upozornil Deník N.
„Bohužel jsme v pondělí obdrželi informaci od dotyčného uchazeče, že na své místo nenastoupí. Jedná se o osobní rozhodnutí jedince, jež nemáme možnost dále nijak ovlivnit. Ani nám nepřísluší komentovat důvody, jež dotyčného k tomuto rozhodnutí vedly,“ dodala Peterová.
Odpudivé, jako z minulého století. Ministerstvo to schytalo za kampaň na vakcínu
Ministerstvo zdravotnictví začíná s osvětou na podporu vakcíny proti koronaviru. Podle expertů ale resort šlápl hodně vedle. Vizuál podle odborníků na marketing a grafiků vypadá spíš jako kampaň proti očkování.
Nového ředitele komunikace hledalo ministerstvo od ledna. Tehdy zveřejnilo inzerát, ve kterém bylo napsáno, že se zájemci mají hlásit do 15. ledna. Měli předložit třístránkový návrh strategie komunikace ke koronaviru.
Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) chtěl, aby ředitel komunikace uměl vytvářet PR strategie. Mezi další požadavky patřilo vysokoškolské vzdělání, znalost mediálního prostředí a schopnost vést odbor formou krizového řízení.
Pracovní místo je zařazené ve 13. platové třídě pro zaměstnance ve veřejných službách. Podle praxe v oboru je platový tarif od 28 880 korun hrubého bez praxe do 42 640 korun za praxi delší než 32 let.
Bývalý šéf musel skončit kvůli inzerátu
Ředitelem odboru byl od nástupu bývalého ministra Romana Prymuly Jan Brodský, který předtím působil i na ministerstvu práce. Podle informací CNN Prima NEWS musel Brodský skončit kvůli nepovedenému inzerátu na očkování proti covidu.
Vizuál, který vyšel v prosinci v několika českých médiích, cupovali odborníci na marketing, grafici i opozice. Kampaň podle nich vypadala spíš jako reklama na to, aby se lidé nenechávali očkovat.
Inzerát zkritizoval i premiér Andrej Babiš. Označil ho doslova za katastrofální a vzkázal ministru Blatnému, aby si sehnal lepší marketéry. Ministerstvo zdravotnictví i vláda jsou dlouhodobě kritizovány opozicí i odborníky za špatnou komunikaci.