Znovuzrozený král offroadů míří k české policii. Má šestiválec a pořádnou výbavu

Společnost Dajbych jako specialista na úpravy terénních vozů a tradiční dodavatel nejen bezpečnostních složek a integrovaného záchranného systému (IZS) postavila nový prototyp auta určeného právě policejním a armádním jednotkám. Jde o nový Land Rover Defender 110 upravený a vybavený potřebným příslušenstvím, který se vyznačuje praktičností, jednoduchostí a velmi dobrými „offroadovými“ schopnostmi.

Autosalon Dajbych vyhrál v roce 2021 tendr na dodávku třiceti vozů Land Rover Defender pro Policii České republiky a účastnil se zrušeného výběrového řízení pro Vojenskou policii. Podle rámcové smlouvy, která byla zveřejněna v registru smluv, Dajbych všechna auta dodá do roku 2023. Třicet terénních automobilů vyjde policii na 65,4 milionu korun včetně DPH.

Představené vozidlo, které vidíte na fotografiích, vzniklo jako demonstrátor pro další složky a instituce, pro které by mohlo být ideálním terénním autem pro jejich vozový park. Svou technickou specifikací je téměř shodné s vozy, které dostane právě Policie ČR. Při jeho stavbě byl kladen důraz na jednoduchost, praktické využití a terénní vlastnosti. Jde vlastně o specifikaci se vším důležitým, která je výchozím základem, a konečný uživatel jej může doplnit pro své specifické potřeby.

Made in Czechoslovakia“

Podstatným faktorem pro zavedení do výzbroje je původ automobilu. Vyrábí se totiž v nejmodernější továrně ve slovenské Nitře, veškeré úpravy pak probíhají v kompletně české společnosti Dajbych, případně jejích českých partnerů. „To nahrává například nejen snadné logistice, bezpečnosti dodávek, ale také avizované možnosti společných nákupů pro české a slovenské ozbrojené síly a bezpečnostní složky ve formátu G-G. Dalšími benefity jsou rozsáhlá servisní síť v řadě zemí světa včetně střední Evropy, operabilita a v neposlední řadě nejvyšší ekologické a bezpečnostní standardy,“ uvedla firma.

Pod kapotou policejního Land Roveru Defender najdeme třílitrový šestiválcový turbodiesel s výkonem 200 koní a točivým momentem 500 N.m. Výjimečné jsou však hlavně jeho terénní schopnosti. Vděčí za to jak velkým nájezdovým úhlům (37,5° / 28° / 40°), světlé výšce až 291 milimetrů, brodivosti 90 centimetrů, tak i systému Terrain response včetně redukční převodovky a uzávěrce mezinápravového a zadního diferenciálu.

Inženýři z dílny Dajbych potom vůz ještě více „obrnili“. Osadili jej například terénními pneumatikami, navijákem se syntetickým lanem zabudovaný do nárazníku, zvýšeným sáním, výstražným zvukovým a světelným zařízením či výsuvným žebříkem.

Ani první, ani poslední

Firma Dajbych se zaměřuje na vojenské a policejní složky dlouhodobě. Podle firemního webu dodala například podvozky pro armádní sanitní vozy Iveco, vyvinula také průzkumné vozidlo LRPV Gepard, které vychází z platformy Toyoty Land Cruiser řady 70. Dajbych chce s tímto projektem uspět při náhradě nyní armádou používaného modelu Land Rover Defender Kajman. Pro hasiče firma nedávno postavila speciál RZA (rychlý zásahový automobil) na třínápravové platformě Toyota Hilux, který je určený pro hašení elektromobilů.

Tagy: