Čeští herní vývojáři ve spolupráci s mezinárodní humanitární organizací ADRA spouští charitativní mobilní hru Husky: The Savior. Jejím prostřednictvím chtějí lidem po celém světě umožnit aktivně se zapojit do pomoci dětem postiženým konfliktem v Sýrii. Hra mj. upozorňuje na rostoucí problém tzv. ztracené generace.
Hraním hry lidé tvůrcům pomohou získat finanční prostředky na vzdělávací aktivity organizace ADRA, která v Sýrii působí. „Většina zisku půjde na vzdělávací a sociálně-psychologickou pomoc dětem zasaženým následky probíhající občanské války v Sýrii,” uvádí ředitel české pobočky organizace ADRA Radomír Špinka.
Právě v investicích do obnovy školství, ale i zdravotnictví a infrastruktury přímo v zasaženém regionu vidí spolu s tvůrci jednu z možných cest řešení. Vedle dobrovolných nákupů takzvané herní měny hra generuje zisk na finanční sbírku také prostřednictvím inzerce, resp. reklam, které má uživatel možnost dobrovolně zhlédnut přímo v aplikaci.
V Sýrii a sousedních státech roste takzvaná ztracená generace
„Husky nabízí skvělý způsob, jak se může zapojit opravdu každý,“ popisuje hru Game Designer Šimon Pánek s tím, že lidé mohou zábavnou formou pomoci odkudkoliv a kdykoliv. Tento inovativní způsob marketingu přitom v Česku není ojedinělý, nedávno na trhu stejným způsobem uspěla hra upozorňující na duševní nemoci.
„Žijeme v 21. století - době sociálních médií, neuvěřitelného vědeckého pokroku, pokročilé zdravotní péče a celkovém luxusu. Všichni víme, co se děje v Sýrii, přesto nejsme schopni to zastavit,” upřesnil Pánek k motivaci jeho týmu, proč s vývojem hry před dvěma roky začali. Navíc v Sýrii a sousedních státech, kam rodiny utekly, neustále roste takzvané ztracená generace - tedy děti, které mají kvůli válce omezený přístup do škol.
Hra je postavena na metafoře
„Konkrétně v Libanonu se jedná o více jak půl milión dětí a ADRA a i jiné organizace dělají všechno proto, aby se ona ztracená generace redukovala. Celá nevzdělaná generace totiž může znamenat obrovský problém do budoucna, kterému musíme nutně předcházet,“ upozornil Radek Špinka, který má s misemi z Blízkého východu osobní zkušenost.
Hra je postavena na přenesené metafoře, ve které věrný přítel člověka - pes plemene husky - zachraňuje ztracená štěňata. Jedná se o jednu z takzvaných endless runner her, kdy je účelem získat co nejvíce bodů, respektive uběhnout co nejdále a najít tak co nejvíce štěňat. V případě ztráty života je možné se do hry vrátit například zhlédnutím reklamy, která je další cestou, jak aplikace nenásilně získává zisk na charitativní účely.
Mobilní hra je zdarma ke stažení na Google Play a Appstore.