Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš! Tak přesně to platí i pro americkou společnost Amazon. Jeden z největších internetových obchodů, kde můžete koupit opravdu téměř cokoliv, se dostal do problémů poté, co se zjistilo, jak někteří prodejci řeší negativní recenze. O případu informoval web amerického listu Wall Street Journal.
Zjistilo se, že někteří prodejci, kteří na Amazonu prodávají své výrobky, uplácejí zaměstnance společnosti, aby odstranili negativní recenze a komentáře u jejich produktů. Průměrný úplatek činí zhruba 300 dolarů za jednu smazanou recenzi (v přepočtu 6600 korun). A to není málo, co říkáte? Jak se ukázalo, většina prodejců, kteří takto švindlují, je z Číny.
Obchodní gigant zahájil interní vyšetřování už v květnu, do celé akce se zapojil i sám viceprezident Eric Broussard. Hlavním důvodem, proč zaměstnanci selžou a začnou se pohybovat na šikmé ploše, je především fakt, že mzdy v Amazonu nejsou nijak závratné. Vůbec nejhůř jsou na tom zaměstnanci právě ve zmíněné Číně, kde jsou platy opravdu minimální.
Společnost Amazon měla již v minulosti problémy tykající se špatných podmínek pro zaměstnance. Nejen, že je finančně podhodnocovala, ale pracovníci neměli ani správné pracovní podmínky k vykonávání svých povinností. Problémy se objevovaly nejen v Číně, ale také v Evropě a USA.
Momentálně Amazon vyšetřuje několik případů podezření z úplatkářství, včetně jednoho z USA. Pro Amazon jsou recenze zákazníků klíčové pro prodej výrobků, protože on-line nákupčí není schopen sám odhadnout kvalitu a funkčnost produktu.
S problémem falešných recenzí se potýká společnost čím dál častěji. Zakladatel FakeSport.com Saoud Khalifah uvedl, že podle jeho odhadu je asi 30 procent recenzí na Amazonu falešných.