
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Netradičním způsobem poslal vánoční přání svým přátelům a zbytku světa australský pilot Jake Neumann, informuje portál 7NEWS. Zprávu „napsal“ letadlem na oblohu.
Návrat do minulosti. Tak by se daly nazvat plány francouzského výrobce letadel Airbus. Na cestě ke stroji s nulovými emisemi oživuje společnost nejméně 40 let starou myšlenku otevřeného rotoru, tedy vrtulového pohonu bez krytí.
Jde o největší sériově vyráběné dopravní letadlo na světě. Airbus A380 pojme až 853 cestujících a nově dokáže letět také na kuchyňský olej. Potvrdily to dva testovací lety, které proběhly v poslední třetině letošního března.
David Hecl se stal prvním českým kapitánem největšího dopravního letadla na světě – Airbusu A380. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS vypráví, zda ho někdy vystrašila turbulence, proč se pilotovi hodí, pokud má v telefonu nahranou Mou vlast, ale i co znamená, když se z letadla ozve: „Houstone, máme problém.“
O jeho práci sní spousta mladých kluků. Stát se pilotem ale není úplně snadné. Musíte projít těžkými zkouškami a navíc obětovat část svého soukromého života. David Hecl tomu obětoval všechno a dostal se tam, kam ještě žádný Čech před ním. Sledujte KB Interview s Martinem Moravcem od 21:25 na CNN Prima NEWS nebo v sekci pořadů na CNNPrima.cz
Pouhých 15 let od představení prvního prototypu definitivně končí výroba největšího dopravního letadla na světě Airbusu 380. Poslední stroj určený pro společnost Emirates smontovali letos v září dělníci ve francouzském Toulouse. Airbus končí s výrobou zejména kvůli nezájmu aerolinek.
Airbus, výrobce letadel se sídlem ve Francii, v pondělí oznámil omezení výroby a propouštění zaměstnanců. V posledních letech klesal zájem především o letouny A380, největší dopravní letadla na světě. Aby odstavená „monstra“, do kterých se vměstná až 800 pasažérů, neskončila ve šrotu, Lufthansa přišla s řešením přestavby z osobních na nákladní. Český letecký publicista Ladislav Keller však tvrdí, že A380 nejsou k přestavbě určené a bylo by to velmi nákladné.
Airbusu klesly vlivem pandemie dodávky letadel v dubnu meziročně o 80 procent, na pouhých 14 strojů. Vyplývá to ze zveřejněných dat tohoto evropského výrobce letecké techniky.