reklama

Konec Airbusu A380. Vyřazená monstra nejspíš skončí ve šrotu, na nákladní letadlo se nehodí

Airbus, výrobce letadel se sídlem ve Francii, v pondělí oznámil omezení výroby a propouštění zaměstnanců. V posledních letech klesal zájem především o letouny A380, největší dopravní letadla na světě. Aby odstavená „monstra“, do kterých se vměstná až 800 pasažérů, neskončila ve šrotu, Lufthansa přišla s řešením přestavby z osobních na nákladní. Český letecký publicista Ladislav Keller však tvrdí, že A380 nejsou k přestavbě určené a bylo by to velmi nákladné.

reklama

Provoz čtyřmotorového Airbusu je mnohem dražší než menších dvoumotorových strojů, a proto mnohé aerolinky začaly raději objednávat menší stroje, ve kterých snáze zaplní kapacity. Evropský výrobce letadel tedy v těchto dnech dokončuje montáž posledního Airbusu A380, a to pro společnost Emirates.

K tématu

„Airbus A380 končí a aerolinie ho vyřazují ze svých flotil. Lze vidět ústup od velkých letadel a nahrazování menšími dvoumotorovými, jako je třeba A321 nové generace. Tyto letouny by měly obstarat lety do deseti hodin trvání,“ popsal v pořadu dlouholetý pilot a letecký publicista Ladislav Keller.

Konec Airbusu A380 oznámily také aerolinky Air France. Ty se s tímto typem rozloučily už v pátek symbolickým posledním letem kolem Francie. Společnost letouny nahradí právě menšími a úspornějšími stroji, především Airbusem A350.

Letoun A380 k přestavbě na cargo není určený

Devět letounů z flotily Air France poputuje na odstavná letiště. Zástupci letecké společnosti zatím neuvedli, jak s nimi naloží. S velkou pravděpodobností by měly být sešrotované. Německá Lufthansa přišla s nabídkou přestavby na nákladní letouny.

Keller si to ale nedovede představit. „Boeingy 747 se v podstatě bez větších potíží dají na ta cargo letadla předělat, zatímco Airbus A380 není k té přestavbě určený. Už to, že je dvoupodlažní, přináší mnoho problémů. Technicky to snad možné bude, ale otázkou zůstane, kolik by taková přestavba stála,“ objasnil Keller.

Airbus údajně sníží výrobu letadel o 40 procent a propustí tisíce lidí. Podle německého týdeníku Der Spiegel se spekuluje až o 15 tisících pracovních místech. Airbus dodal v dubnu letošního roku namísto plánovaných 75 jen 14 letadel. Může za to také pandemie koronaviru a téměř utlumený letecký provoz minimálně v Evropě. Letecké společnosti kvůli krizi ani vyrobené stroje neodebírají.

Další hlavní zprávy

USA

Expolicista Chauvin, který zaklekl na Floyda, je vinen. Hrozí mu až 75 let vězení

Expolicista Chauvin, který zaklekl na Floyda, je vinen. Hrozí mu až 75 let vězení

Soudní proces s obžalovaným 45letým Derekem Chauvinem, bývalým policistou, který v květnu minulého roku zaklekl na Afroameričana George Floyda, jenž následně zemřel, se chýlí ke konci. Chauvin byl v úterý večer evropského času porotou prohlášen vinným za vraždu druhého stupně, vraždu třetího stupně a zabití druhého stupně. Následně byl vzat do vazby.

Slovákům můžeme jen závidět. Babišovi ministři by se od sousedů měli učit komunikaci
Bojíte se Zemana, rýpala do Pirátů koalice Spolu. Babiše přitom mohla svrhnout už dávno
Biden k Chauvinovi: Byla to vražda za bílého dne, rasismus je skvrnou na duši národa
Ruská GRU, americká CIA i izraelský Mosad: Tajní agenti se maskují na každém rohu
Plán rozvolňování: Obchody se otevřou na začátku května, na kadeřnictví si ale počkáme
reklama
reklama
Ať se Česko připraví na tvrdé sankce. Zeman si musí vybrat stranu, varuje ruský expert

Rusko

Domácí zpravodajství

Chceme další vyhoštění Rusů z ambasády, vzkázala Sněmovna vládě a odsoudila „terorismus“
Další články
reklama
reklama